Vés enrere NOTÍCIA | Com emprendre des de l’àmbit social utilitzant tecnologies disruptives?

Tres alumni de la UPF que han creat start-ups tecnològiques van participar en una taula rodona per explicar les seves experiències personals.

04.02.2019

Tinc una idea de negoci, i ara com trobo un partner tecnològic? Com confiar en els tecnòlegs quan creï la meva empresa? Quina importància té el màrqueting digital en el vostre negoci? Heu incorporat tecnologies disruptives, com el blockchain, el big data o la intel·ligència artificial? Quins perfils han de tenir els meus socis? Aquestes i moltes altres qüestions es van plantejar en la taula rodona “Start-ups i tecnologia”, que va tenir lloc el passat 30 de gener al campus del Poblenou de la UPF per tal d'aconsellar els futurs emprenedors que vulguin llençar-se a l’aventura de crear el seu propi negoci.

La sessió, organitzada pel Servei de Carreres Professionals i la Unitat d’Innovació- Business Shuttle de la UPF, amb la col·laboració d’Alumni UPF, va reunir els alumni Eulogi Bordas, CEO i cofundador de Photoslurp, una plataforma que permet aplegar i gestionar tot el contingut digital que han generat els teus clients parlant de la teva marca o producte; Marta Gimeno, CEO i cofundadora de Twilala, una aplicació per conèixer gent que comparteix les mateixes aficions; i Francesc Sanz, CEO i fundador de La Community, una plataforma en línia de lloguer d’apartaments. Un altre alumni, Albert Domingo, doctor en Tecnologies de la Informació i la Comunicació per la UPF i director de l’àrea tecnològica i digital d’UPF Ventures, va moderar la taula rodona.

En començar la taula rodona, cada ponent va explicar com va sorgir la idea del seu negoci i de quina manera va contactar amb un soci tecnològic, un perfil imprescindible per poder desenvolupar-lo. En aquest sentit, una plataforma que posa en contacte els emprenedors o Twitter van ser alguns els canals que van utilitzar. Francesc Sanz (Economia, 2002, i Dret, 2004) va emfasitzar que “una empresa tecnològica no és crear una web de comerç electrònic, sinó situar la tecnologia al centre del negoci”.

Els emprenedors tecnològics situen la tecnologia al centre del negoci.

Els alumni emprenedors van tractar sobre algunes qüestions centrals alhora de crear un negoci propi en l’àmbit tecnològic, com ara la importància d’utilitzar eines apropiades per vendre’s. Marta Gimeno (Ciències Empresarials, 2002) creu que “el màrqueting online és vital per sobreviure, ja que les mètriques són bàsiques per al bon desenvolupament del negoci i per a la captació de nous inversors”. D’altra banda, els ponents van reconèixer que l’ús de les tecnologies disruptives als seus negocis és encara és molt incipient i que, en tot cas, han fet alguna prova experimental amb el blockchain, o treballen amb milions de dades (big data) del comportament dels usuaris a nivell de màrqueting.

Van coincidir en la importància de definir l’equip inicial de la nova empresa i el perfil de cadascun dels socis. “No et llencis sol a la piscina, el que funciona és la combinació del soci tecnòleg amb el de màrqueting digital i el que té la idea de negoci, que aportarà la visió estratègica”, va apuntar Eulogi Bordas (Economia, 2006). Finalment, van confessar que el començament de la seva aventura empresarial no va ser gens fàcil, que van haver de posar diners de la seva butxaca i demanar una línia de crèdit públic sense avals i que, en alguns casos, no van cobrar res durant dos anys i mig.