Vés enrere 2022 Amb Ulls UPF: “Periodisme de Dades, antídot contra les Fake News”

2022 Amb Ulls UPF: “Periodisme de Dades, antídot contra les Fake News”

Amb Eli Vivas, Victòria Oliveres i Francesc Millán

14.12.2022

El dimecres 14 de desembre vam debatre sobre el periodisme basat en dades i com minimitzar les notícies enganyoses amb l'expertesa de:

• Eli Vivas, alumni UPF de la Llicenciatura en Periodisme, cofundadora del projecte StoryData —desenvolupat En Residència a l’Àrea Tallers— i professora associada d’Infografisme i Periodisme de Dades al Departament de Comunicació de la UPF. Reflexionarà sobre slow journalism i fer periodisme verificable des de fora, sense formar part cap mitjà convencional.
  • Victòria Oliveres, alumni UPF del Grau en Periodisme i periodista de dades a El Diario, un mitjà que ha estat nominat aquest any, per segona vegada consecutiva, als premis mundials de periodisme de dades Sigma Awards.
  • Francesc Millán, alumni UPF del Grau en Periodisme i cap d'internacional al Diari Ara. Ens parlarà sobre com lluitar contra la desinformació des de la redacció periodística amb el cas del conflicte a Ucraïna.

Recupera el vídeo de la sessió al nostre canal de YouTube.