Vés enrere 2022 Amb Ulls UPF: “Com guanyar la confiança del consumidor en temps d’inflació?”

Amb Pelayo Corella, Rafael Gargallo i Mireia Brunet

26.10.2022

Sabies que la inflació actual és la més alta dels últims 30 anys?

Tot semblava indicar que el consum seria el motor que impulsaria la recuperació econòmica després de la pandèmia de la covid-19. Però, segons assenyalen nombrosos estudis, la confiança dels consumidors ha baixat arran del nou escenari d’incertesa econòmica, marcat principalment per la inflació, el conflicte bèl·lic a Ucraïna i les seqüeles de la pandèmia.

A més de l’impacte per la pèrdua de poder adquisitiu generat per una pujada de preus sense precedents, cal afegir l’impacte generat per la preocupació per la inflació i el malestar que se’n deriva. Tot plegat, porta a una aposta per canviar hàbits i professionalitzar molt més la compra, cercant la millor opció a través de la constant comparativa en línia de productes per, en molts casos, reduir dràsticament el nivell de consum.

Aquesta tendència conviu, però, amb un increment en la cerca d’experiències d’oci i socialització, probablement com a reacció als temps de pandèmia. El que està clar és que, des de l’inici de la covid-19, s’ha produït un canvi en els patrons de consum i, alhora, vivim també amb un nivell d’incertesa molt gran en què es fa difícil per les marques fer previsions clares i prendre decisions.

El dimecres 26 d’octubre vam analitzar què fan i què poden fer les marques per conèixer i adaptar-se al nou consumidor. Així mateix, ens vam proposar respondre a dues qüestions clau: primerament, és possible guanyar la confiança del consumidor i convertir-se en el seu aliat en temps de crisis? I, en segon lloc, es plantejaran les empreses reduir el marge de benefici i no continuar traslladant tot l'increment de matèries primeres cap al client?

Per reflexionar sobre aquests temes, vam comptar amb:

• Pelayo Corella, alumni UPF de la Llicenciatura en Periodisme i director del Màster en Retail Internacional d’ESCI-UPF.
  • Rafael Gargallo, alumni UPF de la Diplomatura en Ciències Empresarials, i director de Màrqueting a Gran Via 2 i professor a ESCI-UPF, EAE Business School i UOC.
  • Mireia Brunet, alumni UPF de la Llicenciatura en Economia i Strategic Insights & Business Intelligence Manager a Pepsico.

Recupera el vídeo de la sessió al nostre canal de YouTube.