Vés enrere La influència de la tradició en la creació artística centra la trobada d'aules per a la gent gran

La conferencia del profesor Javier Aparicio fue el acto principal de la reunión de las Aulas de Extensión Universitaria para la Gente Mayor tutorizadas por la UPF. Los asistentes hicieron también una visita guiada por el campus de la Ciutadella.
05.03.2015

Una conferència de Javier Aparicio Maydeu, professor del Departament d'Humanitats, va ser l'acte principal de la reunió de les Aules d'Extensió Universitària per a la Gent Gran tutoritzades per la UPF. L'esdeveniment, que es va celebrar el passat dimecres 4 de març a l'auditori del campus de la Ciutadella, va finalitzar amb una visita guiada per les instal·lacions de la Universitat.

El títol de la conferència, " Com influeix la tradició en la creació artística contemporània?", va servir de punt de partida per tractar una qüestió fonamental en l'art: l'originalitat. Javier Aparicio Maydeu va analitzar la influència que els grans artistes dels segles XIX i XX van exercir en creacions posteriors per explicar que cal tenir " un ampli coneixement de la tradició abans de dir si un artista és original o no".

"De totes maneres, no pel fet de tenir influències del passat, aquestes obres han de quedar desautoritzades; segueixen tenint valor", va puntualitzar. Finalment, el professor va assegurar que és "el diàleg entre el passat i el present el que dóna sentit a la Història de l'Art".

Després d'un torn de preguntes i d'una cloenda a càrrec de Mònica Figueras, vicerectora de Responsabilitat Social i Promoció, els assistents van dividir-se en quatre grups per fer una visita guiada pel Dipòsit de les Aigües, la Sala Tàpies i altres instal·lacions del campus de la Ciutadella.

Formació per a gent gran

Les Aules d'Extensió Universitària formen part de l'Agrupació d'Aules de Formació Permanent per a la Gent Gran de Catalunya (AFOPA) i estan adscrites a les diferents universitats catalanes. El seu objectiu prioritari és millorar la qualitat de vida de les persones grans a través de la cultura i de l'accés a la oferta formativa existent.

La UPF col·labora amb l'AFOPA des de l'any 1993. Sota la coordinació del vicerectorat de Responsabilitat Social i Promoció, la Universitat tutela un total d' onze Aules d'Extensió Universitària. La tasca principal de la UPF és impartir classes i seminaris sobre qualsevol tipus de temàtica i organitzar visites, viatges culturals i altres activitats de caràcter acadèmic i de lleure.