Vés enrere La capacitat d’aprenentatge de diferents llengües en nadons centra la visita de les Aules per a la Gent Gran

El campus del Poblenou va acollir la trobada de les dotze Aules de Formació Permanent per a la Gent Gran de la UPF, un dels dos programes sènior amb que compta la Universitat.

09.02.2016

L’auditori del campus del Poblenou va acollir ahir al matí les dotze Aules de Formació Permanent per a la Gent Gran de la UPF (AFOPA), un dels dos programes sènior amb que compta la Universitat.

A part d’una visita per les instal·lacions del complex universitari, els participants van poder assistir a una conferència presentada per Mònica Figueras, vicerectora de Responsabilitat Social i Promoció, i duta a terme per Loreto Nácar, estudiant de doctorat del Speech Adquisition & Reception Group (SAP) del Departament de Teconologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC).

La vicerectora va fer èmfasi en la importància de fer aquest tipus d’activitat perquè la UPF té la voluntat, no només de fer seguiment del funcionament de les aules, sinó de dinamitzar-les i fer-les partícips de la comunitat universitària.

Tot seguit, Loreto Nácar va fer una exposició sobre la dificultat dels nounats durant els primers mesos de vida de reconèixer una o més llengües. La investigadora va recalcar el fet que tant si els pares dels nadons són monolingües com si el seu entorn més proper parla més d’una llengua, els dos arriben a reconèixer els sons de l’idioma al mateix moment, al voltant dels sis mesos.

La recerca que va explicar, realitzada en col·laboració amb investigadores de la Universitat British Columbia de Canadà, afirma que els nadons bilingües presenten avantatges respecte els que només aprenen una llengua: poden distingir entre les dues o més llengües maternes del seu entorn, fins i tot en absència de so, i, a més, s’adonen quan algú parla una llengua desconeguda.

La formació a les Aules per a la Gent Gran

L’objectiu principal de les AFOPA és millorar la qualitat de vida de les persones grans a través de la cultura i de l'accés a l’oferta formativa existent.

La UPF col·labora amb les AFOPA des de l'any 1993 i tutela un total de dotze aules d’extensió universitària. La tasca primordial de la Universitat és impartir classes i seminaris sobre qualsevol tipus de temàtica i organitzar visites, viatges culturals i altres activitats de caràcter acadèmic.