Vés enrere Dinàmica de grups per treballar els ODS en la Jornada de les Aules d’Extensió Universitària per a la Gent Gran de la UPF 2020

23.03.2020

El dimecres 4 de març es va celebrar la nova edició de la Jornada de les Aules d’Extensió Universitària per a la Gent Gran de la UPF, que va tenir per tercera vegada com a escenari el campus de la Ciutadella.

Els prop de 150 participants –vinguts des de les 15 aules que estan vinculades a la UPF– van ser rebuts per Mònica Figueras, vicerectora de projectes per al compromís social i la igualtat.

Conferència a càrrec de Raquel Ballesteros

Els assistents van poder gaudir d’una conferència a càrrec de Raquel Ballesteros, membre del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS), que és l'òrgan d'assessorament estratègic del govern de la Generalitat de Catalunya en l'àmbit de la sostenibilitat.

Ballesteros va explicar que l’Agenda 2030 –aprovada per Nacions Unides el 2015– és el nou full de ruta global per avançar vers el desenvolupament sostenible. L’Agenda inclou 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS), que s’han d’haver assolit el 2030, els quals cobreixen les dimensions social, econòmica i ambiental de la sostenibilitat i comprenen cinc grans àmbits: planeta, persones, prosperitat, pau i aliances.

Treball en grup, dinamitzat per estudiants del grau en Global Studies

Grup de treballUn cop finalitzada la conferència, el professor Toni Luna (Departament d’Humanitats) va donar instruccions per crear grups de treball entre els assistents, dinamitzats per estudiants del grau en Global Studies, per tractar sobre un ODS. La particularitat dels estudiants d’aquest grau és la varietat de procedències: Turquia, Rússia, Sud-àfrica, etc., juntament amb estudiants de tot Espanya.

Enguany, s’hi va incloure aquest treball intergeneracional i intercultural, en diferents espais de la Universitat, el qual va tenir una valoració molt positiva, reflectida pels participants en la posada en comú de les conclusions a l’auditori.

Una vegada finalitzada la jornada de treball, es va oferir una visita guiada opcional a la Biblioteca del Dipòsit de les Aigües per a totes aquelles persones que no hi haguessin estat mai, acompanyades per personal de la Universitat.

Jornada de les Aules d'Extensió Universitària per a la gent gran de la UPF 2020