Durant el curs 2019-2020, es van inaugurar els nous espais de l'Àrea Tallers, al campus del Poblenou, que han significat una transformació molt significativa de l'edifici. Aquests nous espais es distribueixen en:

Espai Cotreball

• 2 aules de 20 persones; convertibles en 4 aules de 10 mitjançant mampares divisòries. Actualment, 3 de les aules estan destinades als residents de l'Àrea Tallers i 1 està destinada a la docència.
  • 5 sales de treball en grup, amb una capacitat d'entre 6 i 8 persones.

Espai Pluja d'Idees

• 6 sales d'edició de vídeo, amb equipament professional i resolució 4K i capacitat per treballar amb el dispositiu de l'usuari. Cada sala té capacitat per a 2 persones.
  • 1 sala d'edició de vídeo per a docència amb equipament professional, resolució 4K i capacitat per a 20 persones.
  • Espai obert amb taules, cadires i pissarres per fomentar el debat, la cooperació i el treball en grup.
  • 1 sala de Focus Group, equipada amb tecnologia per projectar materials multimèdia i enregistrar els participants.

L'Àrea de Producció, situada a la planta -1, incorpora una nova àrea de socialització davant del plató de programes i una sala d'assaig musical.

La posada en marxa de l'Àrea Tallers ha implicat reduir el nombre d'ordinadors disponibles per a l'ús dels estudiants, que ara es distribueix en:

• 5 aules de 43 equips
  • 2 aules de 26 equips
  • Redacció Integrada, amb 69 equips
  • Taller de xarxes i comunicacions, amb 23 equips
  • Taller d'electrònica i 3D, amb 14 equips
  • Laboratori d'idiomes, amb 26 equips
  • Biblioteca/CRAI, amb 90 equips entre les tres plantes

Campus del Poblenou:

• 93 ordinadors amb ampliacions de memòria a 8 GB
  • 257 ordinadors amb ampliació de disc SSD a 240 GB
  • 207 pantalles de 22 polzades

Aquests ordinadors es van distribuir entre les aules d'informàtica, les aules de docència i de lliure accés de la Biblioteca i del laboratori BESLab.

Addicionalment, la Biblioteca/CRAI del campus de la Ciutadella va renovar 42 ordinadors portàtils, dedicats al préstec, i la Biblioteca del campus del Mar, 45 ordinadors portàtils més.

També es va millorar el sistema de videoconferència a diverses sales de reunions de la UPF:

• Dues sales de l’edifici Mercè, incloent-hi un projector interactiu
  • Dues sales de reunions de l'edifici Roc Boronat

Campus del Mar

Sala de simulació clínica: s'han fet millores a la sala de simulació, s'hi ha incorporat una pantalla de 37" damunt el capçal del llit hospitalari per millorar la visió de les constants vitals que reprodueix la tableta, en un format massa reduït.

Què és la sala de simulació?

Es va posar en marxa al Campus Universitari Mar una sala de simulació clínica, on es permet l’aprenentatge en un entorn multidisciplinari, en el qual l'estudiant és el responsable del maneig del cas en unes condicions similars a les reals. Els nous espais, que es van estrenar el 18 de maig, consisteixen en dues aules de simulació i una aula de control, en les quals es poden simular els escenaris següents: sala de parts i nounats, quiròfan i reanimació, urgències i unitat de cures intensives (UCI), hospitalització convencional i atenció primària de salut.