Festivitat de Sant Jordi

Per homenatjar el dia de Sant Jordi, que és la festa de la UPF, la Universitat organitza diversos concursos. Enguany, la Universitat Pompeu Fabra ha creat el Premi Especial del 25è. Aniversari, coincidint amb la celebració dels 25 anys de la fundació de la UPF. La imatge dels elements de comunicació dels concursos de Sant Jordi va ser el cartell guanyador en l'edició del curs anterior, Antologia catalana, de Joan Pell i Fuses.

En el marc del 25è. aniversari, també s’ha organitzat una exposició itinerant dels cartells guanyadors dels concursos de Sant Jordi des de la primera edició, "25 anys de cartells de Sant Jordi (1992-2015)". Les obres han estat exposades al campus de la Ciutadella (del 29 de setembre al 31 d’octubre del 2015), al campus del Mar (del 5 de novembre del 2015 al 7 de gener del 2016) i al campus del Poblenou (del 12 de gener al 14 de març del 2016).

L’acte de lliurament de premis als guanyadors dels concursos va tenir lloc el 21 d'abril, al campus de la Ciutadella, i va ser presidit per Mònica Figueras, vicerectora de Responsabilitat Social i Promoció, i Javier Aparicio Maydeu, delegat de Cultura de la Universitat. En el decurs de l’acte es va presentar el llibre Premis Sant Jordi 1992-2016, editat amb motiu del 25è. aniversari de la UPF. Es tracta d’un recull de les obres guanyadores en les modalitats de poesia, narració breu i cartell. Els alumnes de l'Aula de Teatre van exercir de mestres de cerimònia i van recitar una selecció de poemes del llibre presentat.

Les obres premiades en l'edició 2015-2016 han estat les següents:

• Concurs de cartells: primer premi per a Tu li dónes color, d’Àlex Krieger Ollé (estudiant del grau en Publicitat i Relacions Públiques); accèssit 1: Sant Jordi 2017, de Chiara Bulgarelli Gallastegui (estudiant del grau en Publicitat i Relacions Públiques); accèssit 2: Rosas y libros, de Gustavo Fernández Jiménez (estudiant del màster en Animació).
  • Concurs literari, modalitat poesia: primer premi, desert; accèssit 1: Paral·lelismes, de Dan Estrada Pérez (estudiant del grau en Ciències Polítiques); accèssit 2: Recerca fonamentada, de Chantal Poch i Rodrigo (estudiant del màster en Estudis de Cinema i Audiovisual Contemporani).
  • Concurs literari, modalitat narració breu: primer premi per a Susana Demian, de Bertran Salvador Mata (estudiant del màster en Indústria Farmacèutica i Biotecnològica); accèssit 1: Querida Cebolla, de Míriam Malgrat González (estudiant del grau en Medicina); accèssit 2: El geni boig, de Saúl Salguero Parra (estudiant del grau en Ciències Polítiques).
  • Concurs literari, modalitat text dramàtic: primer premi per a Retrobades inoportunes, de Bertran Salvador Mata (estudiant del màster en Indústria Farmacèutica i Biotecnològica); accèssit: Prop de Nàpols, de Gerard Vidal Barrena (estudiant del grau en Comunicació Audiovisual).
  • Concurs literari, modalitat assaig: primer premi per a El cirerer de Kaurismäki, d’Oriol Pujol Artigas (estudiant del grau en Comunicació Audiovisual); accèssit: Contra el talento, de Sofia Esteve Santonja (estudiant del grau en Comunicació Audiovisual)
  • Concurs de fotografia, modalitat individual: primer premi per a L’art d’estimar, de Paloma Bercovich Melamed (estudiant del grau en Comunicació Audiovisual); accèssit: desert.
  • Concurs de fotografia, modalitat en sèrie: primer premi per a La comunitat de Can Masdeu, de Paloma Bercovich Melamed (estudiant del grau en Comunicació Audiovisual); accèssit: desert.
  • Concurs de blogs o pàgines web personals: primer premi per a hemisferia.cat, d’Eduard Ribas i Admetlla (estudiant del grau en Periodisme); accèssit 1: Txantal.tk, Chantal Poch i Rodrigo (estudiant del màster en Estudis de Cinema i Audiovisual Contemporani); accèssit 2: Barcelona 4 Guitars, de Laura Anglès Torrents (estudiant dels graus en Periodisme i en Humanitats).
  • Concurs de documents audiovisuals i sonors: primer premi, desert; accèssit 1: Ets tu sóc jo, de Pau Cruanyes Garrell, Laura Gil Amat, Eudald Valdivieso Roca i Gerard Vidal Barrena (estudiants del grau en Comunicació Audiovisual); accèssit 2: Rearmament d’una muntanya, de Chantal Poch i Rodrigo (estudiant del màster en Estudis de Cinema i Audiovisual Contemporani).
  • Concurs de còmic: primer premi, desert; accèssit 1: Infecció d’ull, de Pilar Villanueva Martín (estudiant del grau en Comunicació Audiovisual); accèssit 2: Realidades soñadas, de Míriam Rivera Iglesias (estudiant del grau en Biologia Humana).
  • Concurs de reportatge periodístic: primer premi per a Viure a la ciutat búnquer, d’Eduard Ribas i Admetlla (estudiant del grau en Periodisme); accèssit: Como tú, como yo, pero diferente, de Míriam Rivera Iglesias (estudiant dels graus en Periodisme i en Humanitats).
  • Premi Especial del 25è. Aniversari:
    • Modalitat literària: desert.
    • Modalitat multimèdia: desert.

Totes les obres guanyadores han estat publicades a la web de Cultura de la Universitat. Durant l'últim trimestre del curs s'ha organitzat una exposició itinerant pels diferents campus de la Universitat amb les obres presentades als concursos de cartells, de fotografia i de còmic.