Vés enrere El professor Lluís Codina, nomenat investigador de l'any en els premis Roblón 2020

Actualment director de l'Observatori de Cibermitjans i coordinador de la Unitat d'Investigació en Periodisme i Documentacio Digital, ha rebut el premi que atorga la Revista Latina de Comunicación Social per ser un dels investigadors actius de comunicació i documentació científica més important i referenciat de parla hispana.

08.04.2021

El Comitè Assessor de la Revista Latina de Comunicación Social, reunit en sessió ordinària el març de 2021, va acordar atorgar els premis Roblón 2020 en reconeixement del talent, la constància i la disciplina dels investigadors espanyols i internacionals de les Ciències de la Comunicació i les seves disciplines afins.

Lluís Codina, un dels investigadors actius de comunicació i documentació científica més important i referenciat de parla hispana a l'actualitat

Lluís Codina, professor del Departament de Comunicació de la UPF, va ser el guanyador en la categoria d'investigador de l'any en Comunicació, "per ser un dels investigadors actius de comunicació i documentació científica més important i referenciat de parla hispana a l'actualitat", va afirmar el Comitè Assessor en reconeixement de la seva tasca que va resumir com: "Les seves línies de recerca abasten el mesurament de la qualitat informativa de pàgines web, posicionament SEO, mitjans nadius digitals i optimització de cibermitjans. El 2020 compta amb un índex h de 32 a Google Scholar Metrics (a març 2021), més de 35 publicacions científiques -només en aquest any-"

Observatori de Cibermitjans i transferència de coneixement

El Comitè dels premis Roblón va fer especial esment a la tasca de Llúis Codina com a director de l' Observatori de Cibermitjans i del Grup de Recerca en Documentació Digital i Comunicació Interactiva (DigiDoc) en el Departament de Comunicació de la UPF, així com també del bloc amb el qual fa transferència del coneixement sobre mitjans digitals, investigació en ciències socials i avaluació de la ciència".

Com ha declarat el professor Codina: "és un premi que m'ha fet molt feliç i que agraeixo molt tant pel prestigi de la Revista Latina de Comunicación Social com per esmentar en la seva justificació a l'Observatori de Cibermitjans, un projecte en el qual jo no podria fer res sense els meus col·legues, incloent els meus doctorands, així que és un autèntic reconeixement a un genuí treball d'equip".

També agraeix Codina la menció que el Comitè fa al seu bloc personal, que està principalment dirigit a joves investigadors, "una motivació que ve del màster d'investigació que he coordinat en els darrers anys, cosa que m'ha fet adonar de la importància de les metodologies", afegeix Codina.

Lluís Codina és professor de la Facultat de Comunicació, en els Graus de Periodisme i de Comunicació Audiovisual. És coordinador del Màster Universitari en Comunicació Social (MUCS) del Departament de Comunicació i coordinador de la Unitat de Recerca en Periodisme i Documentació Digital (UPF). També imparteix docència a la Barcelona School of Management - UPF. És cofundador i membre de l'equip editorial de la Revista Acadèmica Hipertext.net.

Actualment és segon IP de el projecte «Creació i contingut interactiu en la comunicació d'informació audiovisual: audiències, disseny, sistemes i formats». CSO2015-64955-C4-2-R (MINECO / FEDER), Ministeri d'Economia i Competitivitat (Espanya).

Ha publicat uns 200 treballs (en revistes acadèmiques i en publicacions periodístiques) i sis llibres (com a autor o coautor), a més de diversos capítols en monografies. Algunes de les seves publicacions més significatives dels últims anys són Navigation Design and SEO for Content-Intensive Websites: A Guide for an Efficient Digital Communication (Oxford: Elsevier-Chandos, 2017), "Newsonomics in the Interactive Era: Dimensions of Sustainability in the News Media "(Palgrave Macmillan, 2018), "Off-page SEO and link building: General strategies and authority transfer in the digital news media" (Profesional de la información 2019), "What is new media? The views of 70 Hispanic experts" (Revista Latina de Comunicación Social, 2019) i "SEO and the digital news media: From the workplace to the classroom" (Comunicar, 2020).

Perfils dels protagonistes:

Lluís Codina