Vés enrere “Estem integrant la perspectiva de gènere a la recerca biomèdica?”

“Estem integrant la perspectiva de gènere a la recerca biomèdica?”

El 7 de febrer t'esperem per a conversar amb experts sobre com es pot aplicar la perspectiva de gènere a les diferents fases de la recerca en biomedicina i compartir bones pràctiques i casos d’èxit en recerca clínica i bàsica.

31.01.2022

En el marc del Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, el dilluns 7 de febrer a les 18 h tindrà lloc l’activitat divulgativa “Estem integrant la perspectiva de gènere a la recerca biomèdica?”. És oberta al públic general i gratuïta, però es requereix inscripció prèvia. Es podrà assistir presencialment a l’acte a la Sala Josep Marull del Campus Universitari Mar (C/Aiguader 80, Barcelona) o seguir-la en directe en streaming.

Les ponents Gema Revuelta (UPF), Pilar Ausín (Hospital del Mar i IMIM) i Verònica Casadó (UPF)  parlaran sobre com es pot aplicar la perspectiva de gènere a les diferents fases de la recerca en biomedicina. Compartiran bones pràctiques i casos d’èxit en recerca clínica i bàsica. La sessió estarà moderada per Robert Castelo (UPF).

L’activitat està organitzada pel DCEXS-UPF amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT)-Ministeri de Ciència i Innovació. És la cinquena sessió del cicle “No esperis una altra pandèmia per saber què s’està investigant en salut i biomedicina”.

Si vols compartir les teves preguntes relacionades amb el tema abans de l'esdeveniment les pots enviar a [email protected] i les ponents les respondran a la sessió.

Inscriu-te a l’enllaç per assistir presencialment a l’acte o aquí per a seguir la retransmissió en streaming.

Un cicle per crear un espai de diàleg constant entre la comunitat científica i la societat

La pandèmia de covid-19 ha mostrat, en directe i com mai abans, la importància d'una recerca científica robusta, intensa i d'excel·lència. Bona part de la societat s'ha interessat aquests mesos per qüestions que abans li semblaven alienes: què és un virus, com arriben els virus a les cèl·lules humanes, què és un assaig clínic, com funciona una vacuna o per què és important administrar-la al conjunt de la població. No seria millor estar al corrent de qüestions tan importants de manera habitual, sense haver d'esperar a una altra pandèmia?

El Cicle “No esperis una altra pandèmia per saber què s'està investigant en salut i biomedicina” s'ha dissenyat precisament per a crear un espai de diàleg constant entre la comunitat científica i la societat. Consisteix en nou sessions distribuïdes al llarg del curs, una cada mes.

• Què? “Estem integrant la perspectiva de gènere a la recerca biomèdica?”.

• Quan? Dilluns 7 de febrer a les 18 h.

• On? Sala Josep Marull del Campus Universitari Mar (C/Aiguader 80, Barcelona) o en directe en streaming.