26.03.2012

VI Premi UPF de treball de recerca en Enginyeria i Matemàtica Aplicada

esupfotospremi2012El 23 de març, a les 16.30h,  a l'auditori del Campus del Poblenou,  va tenir lloc l'acte de lliurament del  VI Premi UPF de Treball de Recerca en Enginyeria i Matemàtica Aplicada  que té com a principal objectiu potenciar l'interès de l'alumnat de secundària en les àrees de la tecnologia i les matemàtiques. L'acte va comptar amb la presència d' Àngel Lozano, vicerector de Recerca de la UPF.

Per aquesta VI edició han competit quaranta-cinc treballs finalistes i el jurat, integrat per Emilia Gómez, Enric Peig, Gemma PiellaEdoardo Provenzi  i Simon Oechsner, tots ells professors de l'Escola Superior Politècnica (ESUP) de la UPF, van elegir el primer i el segon premi, i van decidir atorgar cinc accèssits més, atesa l'excel·lent qualitat dels treballs.

El primer premi, dotat amb 600 euros,  va ser per Joan Curto Alonso, alumne provinent de la Fundació Prat (Barcelona),  pel treball " Disseny d'un sistema de gestió del trànsit urbà mitjançant algoritmes genètics" i el segon premi, dotat amb 300 euros, va ser per  Ismael Gelabert Romero, alumne de l'Institut El Sui de Cardedeu (Vallès Oriental), amb el treball " Música i matemàtiques: el dodecafonisme".

Un sistema per agilitzar el trànsit a les grans ciutats

L'objectiu del treball ha estat dissenyar un sistema que agilitzi el flux de circulació del trànsit urbà optimitzant les seqüències de treball dels semàfors per tal d'alleujar l'impacte produït per problemes viaris de qualsevol gran ciutat, com ara embussos, despeses excessives de benzina o llarg temps perdut en desplaçaments. Mitjançant aquesta recerca s'ha pretès millorar la qualitat de vida dels ciutadans i al mateix temps disminuir el volum d'emissions de gasos d'efecte hivernacle produïdes pel trànsit de vehicles.

I cinc accèssits més, atesa la qualitat dels treballs

Els cinc accèssits han estat per als investigadors i treballs següents:

• Pau Barbarà Mir. Institut Montilivi de Girona. "Bombolles de sabó. Estudi físic i experimental. Relacions amb l'arquitectura i el disseny".
  • Eva Bramon Vinardell. IES Pere Alsius i Torrent, Banyoles (Pla de l'Estany). "Només és qüestió de sort? Estudi matemàtic i estadístic sobre els jocs d'atzar".
  • Marc Carreres Garriga. IES Montserrat de Barcelona. "Quina física hi ha darrera de les joguines?"
  • Eric Milesi Vidal. Col·legi Pare Manyanet de Barcelona. "Integración numérica".
  • Jordi Oller Sánchez. Escola Meritxell de Mataró (Maresme). "Construcció d'un coet".

A més de la dotació en efectiu, els autors dels treballs premiats amb el primer i el segon premi, obtindran la gratuïtat de la matrícula per al curs 2012-2013, en cas que decideixin accedir a qualsevol dels estudis que ofereix l'Escola Superior Politècnica (Grau en Enginyeria Telemàtica, Grau en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals i Grau en Enginyeria en Informàtica). Igualment, els premiats amb un accèssit gaudiran d'un ajut equivalent al 50% de la quantia de la matrícula.

L'Escola Superior Politècnica de la Universitat Pompeu Fabra ofereix el seu suport, tant als professors com als estudiants, en el desenvolupament dels treballs de recerca en l'àmbit científico-tecnològic. Així mateix, posa a la disposició dels centres de secundària les seves instal·lacions per fer visites guiades.

Per a més informació: secretaria.esup@upf.edu

Altres e-notícies relacionades:

L'ESUP lliura el V Premi UPF de Treball de Recerca en Enginyeria i Matemàtica Aplicada