Vés enrere Els estudis de Comunicació Audiovisual triomfen en la 9a. edició dels Premis Gaudí

Fins a cinc Premis Gaudí i vint-i-nou nominacions han aplegat les produccions amb presència de membres vinculats a la UPF, ja siguin estudiants, alumni o professors. El film La propera pell, codirigit pel professor Isaki Lacuesta, va acaparar tres premis, un dels quals a la millor pel·lícula.

30.01.2017

Diumenge 29 de gener, a les 21.00 hores a l’auditori Fòrum-CCCIB de Barcelona, va tenir lloc la gal·la de lliurament de 9a. edició dels Premis Gaudí que atorga l’Acadèmia del Cinema Català.

Un dels premis més cobejats, el premi a la millor pel·lícula, va ser per a La propera pell (2016) codirigida per Isa Campo i Isaki Lacuesta, professor associat al Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra i creatiu de reconeixement internacional que va ser alumne de la primera edició del màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management. El film va acaparar catorze nominacions de l’Acadèmia del Cinema Català. A més del premi a la millor pel·lícula, va aconseguir el premi al millor guió i el premi a la millor intèrpret femenina pel treball de l’actriu Emma Suárez, que encarna el paper d’una mare turmentada per la desaparició del seu fill i el seu sobtat retorn ja com a adolescent. Aquesta mateixa pel·lícula va guanyar el Premi Sant Jordi 2017 com a millor pel·lícula i va acaparar sis premis més a la 19a. edició del Festival de Cinema de Màlaga, celebrat l’abril del 2016, entre altres distincions.

Isaki Lacuesta (Girona, 1975), en el decurs de la seva carrera, ha dirigit vuit pel·lícules i ha estat guardonat amb la Petxina d’Or el Festival de Cinema de Donosti (2011) pel film Los passos dobles, i les seves pel·lícules s’han projectat en festivals de tot el món i en centres artístics com ara la National Gallery de Washington i el MOMA de Nova York.

El Premi Gaudí a la millor pel·lícula televisiva va ser per a Ebre, del bressol a la batalla, dirigida per Roman Parrado, llicenciat en Comunicació Audiovisual (2002) per la UPF. Una coproducció de Televisió de Catalunya que narra la història i el destí de cinc joves que es veuen obligats a abandonar la innocència entre el xiulet de les bales en el marc de la Guerra Civil espanyola el 1938, en què milers de joves d’entre 17 i 18 anys van ser cridats a files per l’exercit republicà davant l’escassedat de soldats.

El Premi Gaudí a la millor pel·lícula d'animació va ser per a Alberto Rodríguez, alumne del màster Universitari en Animació, que imparteix la Barcelona School of Management de la UPF, pel seu treball Ozzy codirigit amb Nacho La Casa. Un film d’entreteniment que narra el tomb que li dóna la vida a Ozzy, un simpàtic i pacífic gos beagle que s'ha criat entre cotons al costat de la família Martin.

Dinou professionals formats a la UPF han vist els seus treballs nominats

A més dels treballs nominats que han estat guanyadors d’algun dels guardons en la 9a. edició dels Premis Gaudi, l’Acadèmia del Cinema Català ha nominat els treballs de professors i alumnes vinculats a graus i màsters que imparteix la Universitat Pompeu Fabra.

Durant la gal·la, es va fer menció explícita molt especial per a la pel·lícula Les amigues de l’Àgata, un film codirigit per les quatre alumni Laia Albart, Alba Cros, Laura Rius i Marta Verheyen, que malgrat no acaparar cap dels guardons, van ser nominades com a millor pel·lícula, fruit del seu Treball Final de Grau en Comunicació Audiovisual (2014) per la UPF. Un film amb què fins al moment han guanyat el premi Abycine Indie (2014), el Premi del públic al Festival de Cinema d’Autor de Barcelona (2015) i el Premi del Jurat Jove i menció especial del jurat al Festival de Cinema de Tarragona (2015).

Altres nominacions dels Premis Gaudí 2017

Els professors de Comunicació Audiovisual de la UPF, Marc Crehuet, escriptor i director de la pel·lícula El rei borni; Joaquim Oristrell, director de la pel·lícula per a televisió Fassman, l’increïble home radar; Sílvia Quer, directora de la pel·lícula per a televisió La Xirgu, i Amanda Villavieja, nominat en la categoria de millor so de La propera pell.

Així com també els alumni Miki Esparbé, llicenciat en Humanitats (2008) per la UPF, nominat en la categoria de millor artista masculí en el film El rei borni; Aina Clotet, llicenciada en Comunicació Audiovisual (2005), nominada en la categoria de millor curtmetratge per Tiger; Roger Bellés, llicenciat en Comunicació Audiovisual (2007), nominat per la millor direcció artística per La propera pell; Artur Tort, graduat en Comunicació Audiovisual (2015) nominat pel millor muntatge de La mort de Lluís XIV; Ariadna Ribas, llicenciada en Traducció i Interpretació, nominada per la mateixa pel·lícula; Gerard Gil, graduat en Comunicació Audiovisual (2016), nominat per la millor música original de La propera pell; Alejandro Castillo, alumni del DTIC, nominat pel millor so de La propera pell i, finalment, Arnau Valls Colomer, màster per la UPF Barcelona School of Management, nominat com a millor fotografia per Tarde para la ira.