Vés enrere Dues alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, guardonades als Premis Goya 2022

Clara Roquet, ha guanyat el Goya a la Millor Direcció Novell per la pel.lícula Libertad, i Vinyet Escobar ha estat reconeguda amb el premi al Millor Disseny de Vestuari per Las leyes de la frontera.

14.02.2022

Clara Roquet, alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, ha guanyat el Premi Goya a la millor direcció novell pel seu primer llargmetratge Libertad, un dels films més nominats en l'edició d'aquest any. La pel.lícula havia obtingut un total de sis nominacions, entre les quals destaquen les categories a Millor Pel·lícula, Millor Guió Original i Millor direcció de Fotografia. Una de les intèrprets, Nora Navas, també ha estat reconeguda amb el guardó a Millor Actriu de Repartiment.

La pel·lícula tracta de les últimes vacances que la família Vidal passa amb la seva àvia Àngela, qui pateix Alzheimer avançat. Durant aquest estiu, Nora de catorze anys, coneixerà a Libertad, la filla de la cuidadora de la seva àvia. Amb Libertad, Nora viurà una experiència on les diferències de classe i els privilegis de la protagonista es veuran profundament trasbalsats. Aquesta història parla sobre el pas de la infància a l'adolescència i, com bé descriu Roquet, sobre "un moment clau per a construir la teva identitat i decidir si la separes o no de la dels teus pares".

Al seu discurs a la gala, Clara Roquet va agrair la feina del seu equip, actrius i familiars durant el procés. D’altra banda, va remarcar la seva posició de privilegi, fet que l’hi ha facilitat dirigir el film i va reclamar que "tant de bo, siguin les Libertades del futur les que puguin fer les seves pròpies pel·lícules des del seu propi punt de vista".

"Tant de bo, siguin les Libertades del futur les que puguin fer les seves pròpies pel·lícules des del seu propi punt de vista"

Les crítiques han elogiat el film com una "brillant i dolguda lectura de la condició del privilegi" destacant el debut de Roquet com "un relat perfectament trenat" on "tots els elements formals encaixen a la perfecció (...) i plena de bonics detalls simbòlics".

Abans, Roquet havia dirigit el curt El Adiós (2015), que va guanyar el Premi Gaudí al millor curt i l’Espiga d’Or al Festival de Màlaga i Les bones nenes (2017). És també coguionista dels films dirigits per Carlos Marquès Marcet, 10.000 Km (2014), guanyadora del premi Gaudí al millor guió, i Els dies que vindran (2019). També ha participat en el guió de Petra, de Jaime Rosales.

Libertad és una coproducció hispano-belga, de Lastor Media, amb presencia de Sergi Moreno, alumni i professor del Departament de Comunicació de la UPF, Avalon i el soci Bulleetproof Cupid, amb participació de TV3, RTVE, Movistar+ i Catalan Films. Abans de rodar-se, Libertad va ser seleccionada dins del Meditarranean Sundance Lab, així com als mercats internacionals Mia Market de Roma i el Fòrum de Coproducció Europa-Amèrica Llatina associat al Festival de Sant Sebastià, on va guanyar el premi ARTE-Kino-.

Vinyet Escobar premiada per Las leyes de la Frontera

Pel que fa a Vinyet Escobar, també alumni del grau en Comuncació Audiovisual, s'ha alçat amb el Goya a Millor Disseny de Vestuari per la seva tasca al film Las Leyes de la Frontera. Escobar ha agraït a l'Acadèmia i a tot el seu equip el reconeixement rebut i, finalment, ha dedicat unes paraules en català a la seva família i amics.

En la seva trajectòria, Vinyet Escobar ha participat en diverses pel.lícules com: Verónica, Quien a hierra mata, La abuela o la mateixa Libertad, de Clara Roquet. També ha treballat en sèries com Vida perfecta o En el corredor de la muerte.

04. Educació de qualitat
17. Aliança pels objectius