Vicerectorat de Transferència del Coneixement

Plaça de la Mercè, 10-12

A/e: [email protected]

Funciones

El vicerector o vicerectora de Transferència del Coneixement coordina i supervisa, sota la direcció del rector, les matèries següents:

• La política de transferència del coneixement
  • Els programes d’emprenedoria i innovació
  • La col·laboració público-privada, les càtedres d’empresa i altres fórmules anàlogues de captació de recursos públics i privats
  • La iniciativa UPF-Altaveu de coneixement
  • Les relacions institucionals amb l’ecosistema d’actors globals i locals en els àmbits esmentats

Nota biográfica

Eulàlia de Nadal Clanchet

Doctora en Veterinària (especialitat en Biologia Molecular i Bioquímica) per la Universitat Autònoma de Barcelona (2000). Va fer estudis postdoctorals com a investigadora Ramón y Cajal a la Universitat Pompeu Fabra i a l’Eidgenössische Technische Hochschule (ETH) de Zuric.

Actualment, és professora catedràtica del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS). Codirigeix el Grup de Recerca en Senyalització Cel·lular (cell-signaling), afiliat a l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona, que estudia com les cèl·lules responen i s’adapten als canvis del seu entorn. El grup se centra a caracteritzar el procés de senyalització, les dianes biològiques i la regulació de les funcions fisiològiques com el cicle cel·lular i l’expressió dels gens necessàries per a l'adaptació de l’organisme a l’estrès.

Ha publicat nombrosos articles científics i de revisió i forma part de diversos projectes nacionals i internacionals. És membre de diferents panels científics i ha estat guardonada amb el premi ICREA Acadèmia 2012 i 2020. Així mateix ha estat vicedirectora per a la recerca i la transferència del DCEXS (2015-2019).

Ha estat nomenada pel rector en data 28 de maig del 2021.