Atrás Nou Protocol contra la violència masclista!

Nou Protocol contra la violència masclista!

El nou protocol vol prevenir i actuar contra la violència masclista, l’assetjament sexual i l’assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere
29.04.2022

Mitjançant l’Acord d’11 d’abril del 2018, el Consell de Govern va aprovar el Protocol per prevenir i solucionar conflictes en matèria de violència masclista, homofòbia, bifòbia i transfòbia, amb la finalitat d'establir els criteris i procediments davant conductes percebudes com a discriminatòries, violentes o d’assetjament sexual, per raó de sexe o per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, sempre que una de les persones implicades en els fets sigui membre de la comunitat universitària de la UPF.

El Parlament de Catalunya va aprovar la Llei 17/2020, del 22 de desembre, de modificació de la Llei 5/2008, del 24 d’abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista, en la qual  es s'estableixen noves formes de violència i nous àmbits on es donen les conductes que aborda el aquest Protocol.

El 24 de febrer del 2021, el Consell de Govern va aprovar l’annex al Codi de la Universitat Pompeu Fabra sobre conductes violentes, discriminatòries i assetjament que recull els principis d’actuació personal i professional que han de regir la interacció entre els membres de la comunitat universitària i amb el personal de les empreses contractades que desenvolupen la seva jornada laboral a les diferents dependències de la UPF.

Finalment, s’ha aprovat la Llei 3/2022, del 24 de febrer, de Convivència Universitària que, entre d’altres temes, regula les activitats de prevenció en matèria d’assetjament i els procediments específics per atendre les queixes i denúncies, així com les mesures d’acompanyament a les víctimes.

Vista aquesta normativa, s'ha considerat adient proposar un nou protocol que incorpori les novetats que s’hi recullen, ampliant el seu abast a les situacions d’assetjament sexual que puguin patir els homes heterosexuals. Aquest Protocol incorpora per primer cop la manera de procedir quan les conductes esmentades es donin entre membres de la comunitat universitària de la UPF i membres dels centres docents adscrits a la UPF. Finalment, s’introdueix també la manera de procedir quan aquestes conductes es produeixin en el marc d’unes pràctiques curriculars o extracurriculars.

Accés al nou protocol

05. Igualdad de género