Atrás Investiga amb RecerCaixa! Treball de recerca amb escoles catalanes

Investiga amb RecerCaixa! Treball de recerca amb escoles catalanes

17.05.2018

El dimecres 15 de maig passat, la co-investigadora principal del projecte JUNTS, Rosa Estopà, va acompanyar als alumnes de les escoles Roc Blanc de Viladecavalls i El Sol i la Lluna de Castellar del Vallès durant les seves presentacions de recerca al congrés Investiga amb RecerCaixa!

La 5a edició del congrés Investiga amb RecerCaixa! se celebra els dies 15, 16 i 25 de maig a CosmoCaixa. La iniciativa es proposa facilitar el contacte directe i personalitzat entre científics d’excel·lència, mestres i alumnes de 5è i 6è de primària, amb l’objectiu d’apropar la recerca de qualitat a les escoles.

A la jornada del 15 de maig, els alumnes de 21 escoles catalanes van donar a conèixer públicament els resultats dels treballs de recerca que tots ells han dut a terme al llarg del curs escolar 2017-2018 amb la tutoria d’un mestre de la seva escola, el guiatge pedagògic d’un expert i el guiatge científic i tècnic d’un grup d’investigadors que actualment lideren o estan treballant en línies de recerca vinculades als temes que han tractat, dins els quals està Rosa Estopà.

Tots els investigadors que han participat en aquesta activitat han estat seleccionats pel programa de recerca d’excel·lència RecerCaixa, impulsat per l’Obra Social ”la Caixa” en col·laboració amb l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP). Els temes dels treballs que han desenvolupat els alumnes han estat escollits per cada escola a partir de diverses propostes. Les dues escoles acompanyades per la Dra. Estopà van treballar amb la millora de la comunicació entre el personal mèdic i les famílies afectades per malalties minoritàries.

Els alumnes de 5è de l’Escola Roc Blanc van realitzar un còmic i un conte sobre malalties minoritàries; i els de 5è de l’Escola El Sol i la Lluna van fer un diccionari mèdic i 6 tríptics informatius sobre diverses malalties i procediments mèdics.