Atrás Tot a punt per escollir el neologisme de l’any 2021

Tot a punt per escollir el neologisme de l’any 2021

01.12.2021

Com cada mes de desembre, per vuitè any consecutiu, l’Observatori de Neologia de la Universitat Pompeu Fabra (OBNEO) i l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) fan una crida oberta a participar en la tria del neologisme de l’any 2021 en la línia d’iniciatives anàlogues que duen a terme diverses institucions, editorials i diaris per a nombroses llengües.

Els neologismes guanyadors els anys anteriors han estat: estelada (2014), dron (2015), vegà –ana (2016), cassolada (2017), sororitat (2018), emergència climàtica i animalista (2019) i coronavirus (2020). Com cada any, el neologisme guanyador serà discutit per la Secció Filològica de l’IEC com a candidat per al diccionari normatiu.

Les entitats organitzadores han triat els deu neologismes següents per a la votació, que s’obre avui, 1 de desembre, i es tancarà el proper 19 de desembre. El dilluns 20 de desembre es farà públic el neologisme guanyador d’aquest any.

Per votar només cal omplir el formulari que trobareu a www.neologisme.cat.