Atrás Dijous 16/05/2019: 5a sessió del cicle de converses "Les eines de la cultura"

Dijous 16/05/2019: 5a sessió del cicle de converses "Les eines de la cultura"

07.05.2019

La cinquena de les trobades del cicle Les eines de la cultura, organitzat per l’Institut de Cultura de la UPF amb la col·laboració de la Fundació Banc de Sabadell, té com a títol El paper social de l'art: pràctiques participatives i col·laboratives. Serà una conversa entre Amanda Masha Caminals, llicenciada en Humanitats per la UPF, màster en comissariat al Royal College of Art, Londres, fundadora de la plataforma Translocalia i directora del Instituto Mutante para Narrativa Ambientales de Matadero Madrid, Marko Daniel, director de la Fundació Miró, que prèviament fou Cap de Programes Públics de la Tate Modern de Londres, on va liderar el projecte Tate Exchange, un espai per a projectes artístics de caràcter experimental i col·laboratiu, i Elvira Dyangani Ose, professora a Goldsmiths i directora de The Showroom Gallery de Londres, un centre d’art contemporani dedicat a la producció cultural amb focus en pràctiques col·laboratives que dialoguen amb l’entorn del centre.

Aquesta sessió tindrà lloc, excepcionalment, a la Sala Calsamiglia de l’edifici Roger de Llúria del Campus de Ciutadella el dijous 16 de maig a les 19:00 i està oberta al públic. Es demana inscripció prèvia. La conversa serà en castellà.

Son molts els artistes que els darrers anys orienten les seves pràctiques vers la col·laboració amb agents de diferents disciplines i cap a la participació de la ciutadania en processos d’investigació, co creació o activació de les seves obres. Aquestes pràctiques impulsen la transferència de metodologies entre diferents grups – artistes, científics, gestors de polítiques públiques, ciutadans, etc- generant en moltes ocasions formats i protocols que fomenten la construcció conjunta de la nostra societat. Els criteris de la participació i la col·laboració cada cop són més presents a institucions i programes de finançament de projectes artístics a què es confia el potencial de l’art per transformar la societat. Però, quin impacte té aquesta demanda si es planteja des de l’economia de l’assistència numèrica i des de l’exigència de l’impacte social per sobre del procés?

El cicle s’ha organitzat amb la col·laboració de sis persones que es va formar a la UPF, en el grau en Humanitats, el Màster en Estudis Comparatius en Literatura, Art i Pensament o el Doctorat en Humanitats, als que se’ls hi va demanar que proposessin un tema i dos interlocutors. Els sis han estat seleccionats perquè tots ells tenen activitat professional fora de l’àmbit universitari, amb l’objectiu que puguin servir d’exemple per conèixer models i pràctiques diferents a les que es pot aplicar la formació humanística, més enllà de la docència i la recerca.

Més informació i programa complet

Per aquesta activitat es demana inscripció prèvia. Podeu fer-ho omplint aquest formulari

S'emetrà un certificat d'assistència al cicle amb un mínim de quatre sessions