Atrás XIII Jornada del Seminari d'Estudis Eslaus

XIII Jornada del Seminari d'Estudis Eslaus

09.11.2018

La XIII Jornada del Seminari d'Estudis Eslaus comença amb una conferència acadèmica dedicada a l’obra del premi Nobel literari Ivo Andric ("Historia de los Balcanes y los sefardíes como una ‘comunidad imaginada’ en la obra literaria de Ivo Andrić"), a càrrec de Jelena Filipović, professora de la Facultat de Filologia de la Universitat de Belgrad (sala de graus Albert Calsamiglia del campus de la Ciutadella de la UPF, 14 de novembre, de 17.00 a 18.30 h).

Per la projecció de la pel·lícula documental Depth Two, la Jornada és trasllada al campus de la UPF de Poblenou [ C/ Roc Borronat 138] a les 19.00 h; en V.O. subtitulada en castellà]

La pel·lícula Depth Two (Dubina dva, Sèrbia, 2016) , estrenada al Festival de Berlín i guanyadora de quinze premis internacionals, comptarà amb un debat posterior en el qual participaran el professor Rafael Argullol i el cineasta Stefan Ivancic.

Depth Two  comença com un thriller  policíac i esdevé una punyent reflexió sobre un crim de guerra. Una obra mestra que planteja l'interrogant següent: pots parlar dels crims de guerra del teu propi país, amb subtilesa i objectivitat només disset anys després que hagin tingut lloc?

El realitzador serbi Ognjen Glavonić documenta la seva narració donant veus a les víctimes i botxins que van sobreviure, sense imatges de violència explícita. El documental és una combinació de testimonis orals i d'escenaris on van succeir els crims, que destapa uns fets deliberadament silenciats. Depth Two  forma una espècie de díptic amb The load, pel·lícula de ficció d'Ognjen Glavonić estrenada aquest any al Festival de Cannes.

Presenten la sessió la professora Tamara Djermanovic i el professor Jordi Balló, com a representants del CER Institut de Cultura i de la Facultat de Comunicació de la UPF, entitats que organitzen la projecció de la pel·lícula i el debat posterior.