Atrás 23-03-2023 Seminari a càrrec de Ryan Furness

23-03-2023 Seminari a càrrec de Ryan Furness

01.03.2023

Us convidem al proper seminari del grup InfoLex, que tindrà lloc el dijous 23 de març en línia.

Títol del seminari: Un nou model de diccionari digital bilingüe, pedagògic i participatiu per a llengües minoritàries: El cas del nou Diccionari aranès-anglès

Ponent: Ryan Furness té un màster en Filologia Hispànica per la Universitat de Minnesota i va fer de professor d’espanyol a EUA durant gairebé 15 anys, sobretot a la Universitat de Minnesota. En l’actualitat és doctorand a la Universitat de Lleida. Les seves línies de recerca actuals d’investigació se centren en l’àmbit de la lexicografia aranesa (variant de la llengua occitana parlada a la Vall d’Aran). La seva tesi tracta dues branques: la primera és la part teòrica sobre la creació d'un nou model de diccionari digital bilingüe, pedagògic i participatiu per a llengües romàniques minoritzades, i a la segona es proposa la publicació del primer diccionari digital aranès-anglès.

Data i hora: 23 de març, a les 15.30 h.

Enllaç: https://upf-edu.zoom.us/j/95436353355

Resum: Les comunitats lingüístiques minoritàries sovint no tenen materials per a l'aprenentatge de llengües estrangeres que en altres comunitats lingüístiques són habituals. Una de les eines d'aprenentatge d'idiomes més essencials és disposar d'un diccionari bilingüe. Aquest projecte té com a propòsit la creació del primer diccionari digital aranès-anglès.

A més, aquest projecte té dues facetes importants. El primer és establir nous criteris lèxics per a l'aranès i construir la base de dades més gran existent de paraules en aranès. El segon és crear no només un diccionari bilingüe, sinó també pedagògic i participatiu per tal de millorar la seva acceptació i ús entre tots els aprenents.

Us hi esperem!