Atrás Inici del nou Diploma de Postgrau en Humanitats i Salut. Cultura, reptes de salut i projectes d'<em>Arts in Health</em> a UPF

Inici del nou Diploma de Postgrau en Humanitats i Salut. Cultura, reptes de salut i projectes d'Arts in Health a UPF

La UPF inicia el Diploma de Postgrau en Humanitats i Salut. Cultura, reptes de salut i projectes d'Arts in Health per al curs 2022-23
21.06.2022

Es tracta d'un proposta innovadora que posa en valor les Arts i les Humanitats com a actius de salut comunitària. La cultura té la capacitat de millorar el benestar de les persones, tant per a la prevenció de la malaltia com per acompanyar el tractament en grups de dolències específiques, especialment de caràcter crònic. Les actuacions d'Arts in Health permeten posar en contacte els professionals sanitaris i del món de la cultura per crear projectes conjunts.

Per al desenvolupament del postgrau, la UPF compta amb la col·laboració activa de l'Institut Català de la Salut (ICS), El Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) i la Arts in Health International Foundation (AiHIF).

Aquest Diploma de Postgrau és el primer que s'ofereix en el sistema universitari català i espanyol dedicat a aquesta temàtica. Té com a destinataris els professionals dels àmbits sanitari, cultural i social; titulats en disciplines de les ciències de la salut i de l'àmbit humanístic; gestors culturals, sanitaris i del tercer sector; artistes, creadors i professionals de les arts, i, en general, qualsevol persona interessada per aprofundir en les relacions entre les Humanitats i la Salut.

Les classes es desenvoluparan entre novembre i abril, amb un total de 30 crèdits ECTS, en dues tardes a la setmana i amb grups de seminari i tutories individualitzades en altres franges. Inclou un Treball de Fi de Postgrau que consistirà en l'elaboració d'un projecte d'Arts in Health en contacte amb professionals de l'ICS, el MNAC i l'AiHIF.

Per a més informació, visiteu el web del postgrau.