Atrás Seminari: Discursos sobre el Género/Géneros del Discurso: III-Filosofia i feminisme: la transmissió del pensament i el poder dels discursos

Dins del cicle de Seminaris: "Discursos sobre el Género/Géneros del Discurso"

Enllaç: meet.google.com/frd-yruy-ikf

Dia: 25/03/2021

Horari: 14:30-16

Assistència lliure. Activitat reconeguda amb crèdits ECTS (crèdits PACS)

Inscripcions per a obtenir diploma d'assistència a: https://forms.gle/cojjW4S45HbKtk237

19.03.2021

Què és el pensament feminista? Com ens aproximem a la història de la filosofia des d’una mirada feminista? Com analitzem el pensament de les filòsofes? Com es construeixen els discursos sobre les dones? Algunes d’aquestes qüestions són les que tractarem en el webinar de filosofia i feminisme. En primer lloc, la professora À. Lorena Fuster, de la Universitat de Barcelona, ens parlarà de les qüestions sorgides de pràctiques de recuperació, traducció, estudi i posada en circulació de les obres de les filòsofes, en les quals el Seminari Filosofia i Gènere de la UB, fundat ara fa 30 anys, ha estat pioner en el nostre país. En un moment en què les produccions de les dones semblen tenir un major espai de visibilitat i de ressonància, i per tant una major garantia de ser transmeses, resulta del tot rellevant posar sobre la taula algunes de les qüestions teòriques i metodològiques relatives a la transmissió del pensament de dones que s’han plantejat i articulat al fil d'una tasca de dècades. Seguidament, la professora Ana Lúcia Costa, de la Universitat Pompeu Fabra, se centrarà en l’anàlisi del subjecte dona que es constitueix en el discurs abolicionista sobre prostitució, partint de la idea focaultiana que els discursos creen subjectivitats. Aquesta anàlisi permet observar no només el caràcter socialment construït del gènere, sinó també els efectes del poder en els discursos, que alhora inclouen diferents individus, deixant-ne parlar alguns i silenciant-ne d’altres.

Moderarà la sessió la professora Marta Jorba, de la Universitat Pompeu Fabra.

Organitza: Maria Morrás de la UPF