Atrás La lliçó inaugural d'Humanitats ha celebrat el XXè aniversari de la Facultat

La lliçó inaugural d'Humanitats ha celebrat el XXè aniversari de la Facultat

Dolors Folch, Jaume Casals i Miquel Berga, els tres anteriors degans de la Facultat d'Humanitats, s'han assegut avui en una taula rodona per reflexionar sobre els estudis humanístics.

08.10.2012

D'esquerra a dreta: Jaume Casals, Dolors Folch, Javier Aparicio i Miquel Berga" A l'entorn de les humanitats" és el tema que enguany ha centrat el col·loqui de les IV Lliçons d'Humanitats Miquel Batllori, que han obert el curs acadèmic 2012-2013 de la Facultat d'Humanitats de la UPF, un curs que aquest any celebra el XXè aniversari de la creació de la Facultat.

El col·loqui, que ha tingut lloc avui 9 d'octubre, a les 11.30 hores, a l'auditori del campus de la Ciutadella, ha comptat amb la participació dels tres anteriors degans del centre.

Es tracta de Dolors Folch (1992-2000), professora d'Història Antiga i experta en la Xina del segle XVI; Jaume Casals (2000-2001) catedràtic de Filosofia i erudit de la filosofia antiga i moderna; i Miquel Berga (2001-2008) professor de Filologia Anglesa i estudiós dels escriptors anglesos i la Guerra Civil espanyola.

Mireia Trenchs fent el seu parlament. Al fons, una imatge projectada del professor Franciso Fernández BueyL'acte, obert a docents, estudiants i a tota la comunitat universitària, ha estat moderat pel professor  Javier Aparicio, vicedegà de Cultura de la Facultat d'Humanitats.

Mireia Trenchs, degana actual, ha obert la sessió, i en el seu parlament ha tingut unes paraules de record per a Francisco Fernández Buey, catedràtic d'Etica i Filosofia Política de la UPF, que va morir el passat mes d'agost, i també per als altres professors d'Humanitats que han mort des de la creació de la Facultat l'any 1992: Antoni Saumell, Montserrat Bordes, Claudio Guillén i Josep Termes.

Després de la taula rodona, hi ha hagut un debat amb la participació del públic assistent. Finalment,  Josep Ferrer, vicerector de Relacions Internacionals, ha pronunciat el parlament de cloenda i ha donat per inaugurat el nou curs acadèmic 2012-2013 a la Facultat d'Humanitats.