Atrás M. Teresa Cabré distingida com a Chevalier des Arts et des Lettres a França

M. Teresa Cabré distingida com a Chevalier des Arts et des Lettres a França

Una de les distincions honorífiques més importants que atorga el govern francès, per la seva contribució a la projecció de la cultura a França i al món.
01.05.2008

M. Teresa Cabré Castellví, catedràtica de Lingüística Aplicada de la UPF, ha estat nomenada Chevalier des Arts et des Lettres a França, per la seva contribució a la projecció de la cultura a França i al món. Aquesta condecoració és una de les distincions honorífiques més importants que atorga, des de 1957, el Ministeri de Cultura i la Comunicació de la República francesa.

M. Teresa Cabré dirigeix el grup de recerca consolidat IULATERM (Lèxic, terminologia, discurs especialitzat i enginyeria lingüística) i l'Observatori de Neologia, dins de l' Institut Universitari de Lingüística Aplicada ( IULA) de la UPF. És membre de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), secretària General de la Xarxa Panllatina de Terminologia (REALITER) i presidenta de l'Associació Espanyola de Terminologia (AETER).

La professora Cabré va ser la primera directora del TERMCAT, Centre de Terminologia de Catalunya, i ha estat impulsora a l'estat espanyol de l'impartició de la docència universitària de la terminologia als estudis de Traducció i Interpretació i de l'espai de recerca en terminologia dins la lingüística aplicada, amb diversos projectes competitius, moltes publicacions i la direcció de nombroses tesis doctorals. A més, ha ocupat el càrrec de presidenta de la Xarxa Iberoamericana de Terminologia (RITERM).

En els darrers dos anys, ha estat mereixedora d'altres distincions a nivell internacional. Així, el 2007 va aconseguir el premi Eugen Wüster per les seves contribucions en els camps de la terminologia en general i particularment en el desenvolupament de la recerca en aquest àmbit. L'any 2006 va ser investida doctora honoris causa per la Universidad Ricardo Palma de Lima (Perú) en reconeixement dels seus mèrits docents i de recerca i també va ser nomenada professora honorària de la Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ) de Lima, així com membre d'honor del Colegio de Traductores del Perú, per la seva implicació en la formació de traductors especialitzats en l'àmbit de la terminologia, la neologia i la tecnologia vinculada.

Altres notícies relacionades:

M. Teresa Cabré obté el Premi Eugen Wüster 2007
M. Teresa Cabré ha estat investida doctora honoris causa per la Universidad Ricardo Palma de Lima