Atrás 24/02/21: Taller "El Joker, entre trauma, ètica i política: del còmic al cinema"

19.02.2021

24 de febrer del 2021

15.30 h - 20.00 h

Plataforma Collaborate

15.30 Introducció: Xavier Perez (Grup CINEMA, UPF)

15:40-17:10:

Modera: Camil Ungureanu (Institut de Cultura, UPF)

1. Gino Frezza (Università degli Studi di Salerno), “Desfigurar la imatge" (Sfigurare l’immagine).

2. Ricardo Espinoza Lolas (Instituto de Filosofía Pontificia Universidad Católica de Valparaíso),“Joker, el inicio del sujeto Revolucionario del NosOtros”.

3. Ana Aitana Fernández i Alan Salvadó Romero (Grup CINEMA, UPF), “Joker i Gotham City: correspondèncias identitàries”.

Modera: Ivan Pintor

4. Javaad Rasooli (Media, Communication and Culture at UAB), “Ricoeur’s symbolism of evil: A philosophical investigation on Todd Philips’s and Christopher Nolan’s jokers”.

5. Marta Lopera Marmol (Grup CAS, UPF) i Manel Jiménez Morales (Grup CINEMA, UPF), “Joker: The Physchopathic Anti-Hero”.

Modera: Camil Ungureanu

6. Javier Tafailler (Liaoning Normal University),“Fascism and the Reversal of the Capitalist Logic in “The Dark Knight”.

7. Ivan Cantero (UAB), “De Imaginieros y Shamanes: El Joker en la Caverna”.

8. Ivan Pintor (Grup CINEMA, UPF), “La mirada de la sombra: el Joker y lo real en el trauma”.

Organització:

Camil Ungureanu ([email protected])

Francesc Xavier Perez ([email protected])

Ivan Pintor ([email protected])