Atrás Tres estudiants del Grau en Periodisme obtenen el segon premi del Council of Europe Prize for Fact Checking 2019

16.11.2020

Les estudiants del Grau en Periodisme Helena Morera, Mari Milena i Ainhoa Leyton han obtingut segon premi del Council of Europe Prize for Fact Checking 2019. Les estudiants han estat premiades pel treball ‘Mostly false: the YES survey is representative of the European youth’.

El guardó, que compta amb el suport del Consell d’Europa, s’atorga de forma anual a les publicacions realitzades per estudiants a www.eufactcheck.eu. El jurat de l’edició de 2019, format per Giuseppe Zaffuto (Consell d’Europa), Jan Jagers (fact-checker professional de Bèlgica) i Nico Drok i Alexandra Stark (EJTA), va seleccionar tres treballs com a finalistes en base a la seva metodologia i rellevància.

Els membres del jurat van valorar la tasca sistemàtica realitzada per les estudiants de la UPF, la fiabilitat de les fonts emprades i la transparència del treball realitzat. També van destacar la qualitat gràfica de l’article, que incorpora mapes i diagrames elaborats amb el software de visualització de dades Infogram. L’article va ser supervisat pel professor Xavier Ramon, responsable de l’assignatura Deontologia Periodística.

EUFACTCHECK és un projecte de verificació impulsat per la European Journalism Training Association (EJTA), que té com a objectiu involucrar als estudiants en la pràctica del fact-checking en el marc d’una xarxa d’universitats i escoles de periodisme de tot Europa.