Atrás 22/10/20: Seminari CORE (Comunicació i Recerca / Communication and Research)

22/10/20: Seminari CORE (Comunicació i Recerca / Communication and Research)

TNR es converteix en CORE, una iniciativa online per a l'intercanvi intra i interuniversitari. El cicle començarà aquesta nova etapa el 22 d’octubre, amb una jornada de conferències sobre metodologies online

19.10.2020

dijous 22 d'octubre del 2020

Accés: Plataforma Collaborate - Aula Global UPF

UPFCORE

@comunicacioUPF

@comunicacioupf

En un any de desafiaments i canvis, l'àmbit de recerca i transferència del Departament de Comunicació busca impulsar la comunitat d’e investigació intra i interuniversitària a partir del redisseny de la Taula de Nova Recerca (TNR), una de les seves instàncies claus de trobada i difusió de projectes i tesis doctorals. Ara rebatejat com a CORE (Comunicació i Recerca / Communication and Research), el cicle de conferències buscarà reflectir una vocació d'internacionalització, i la centralitat de la interacció i de l'intercanvi en l'àmbit acadèmic.

Adaptant-se a les necessitats acadèmiques i socials del moment, i amb la intenció d'enrobustir el treball de més d'una dècada de la TNR, el cicle evoluciona a un format virtual que facilitai la trobada entre les disciplines associades a la Ccomunicació i a les Ciències Socials, per enfortir la recerca local, nacional i internacional, d'una manera intra i interdisciplinària.

D'aquesta manera, CORE involucrarà no només la participació activa de recerques en curs, com ara tesis doctorals o projectes de recerca, tant de la 'UPF com d'altres universitats, sinó que també s'adherirà a una estratègia de contínua referència i consulta que serà accessibleassequible en línia a través de vídeos i presentacions gravades i publicades des d'una web renovada.

Per a iniciar aquesta nova etapa, CORE celebrarà la seva primera sessió el dijous 22 d'octubre, a les 14 hores, amb una sessió virtual especial sobre “Metodologies online per a la recerca”, que permetrà explorar la recerca online no com un obstacle a superarsortejar, sinó com una oportunitat d'innovació metodològica.

La sessió, que es realitzarà a través de Blackboard Collaborate, comptarà amb la participació de la Dra. Elisenda Ardèvol, de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), qui realitzarà la presentació “Etnografia virtual”, el Dr. Carles Roca Cuberes, de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), amb “Mobile intimacy: la comunicació mobile dating i la transformació de les relacions afectivou-sexuals”, i la Dra. Gemma San Cornelio, també de la UOC, amb “Investigar sobre comunicació en les xarxes en temps de confinament”.

Esperem que pugueu acompanyar-nos en aquesta nova etapa.

14.00

Presentació del seminari i nou format de CORE

Frederic Guerrero-Solé (Universitat Pompeu Fabra)

14.10

Presentació de la sessió

Brunella Tedesco-Barlocco (Universitat Pompeu Fabra)

14.15

Etnografía virtual

Elisenda Ardèvol (Universitat Oberta de Catalunya)

14.35

Mobile intimacy: la comunicación mobile dating y la transformación de las relaciones afectivo-sexuales

Carles Roca Cuberes (Universitat Pompeu Fabra)

14.55

Investigar sobre comunicación en las redes en tiempos de confinamiento.

Gemma San Cornelio (Universitat Oberta de Catalunya)

15.00

Debat obert al públic

Modera: Laura Aymerich-Franch (Universitat Pompeu Fabra)