Atrás 13/07/20: Presentació llibre "Instagram en la estrategia de construcción de liderazgo político"

08.07.2020

El proper dilluns, 13 de juliol a les 19.30 h, es presentarà l'última publicació de la Càtedra Ideograma – UPF de Comunicació Política i DemocràciaInstagram en la estrategia de construcción de liderazgo político.

La presentació serà online a través del canal de Youtube de la Càtedra i comptarà amb la presència d’alguns dels autors de l’obra com el Carles Pont, l’Antoni Gutiérrez-Rubí i la Raquel Quevedo, els quals repassaran la influència de la xarxa social, Instagram, en la pràctica de la comunicació política.

Resum

Amb més de mil milions d'usuaris actius, Instagram és la xarxa social que més ha crescut en els últims anys. El seu vertiginós èxit l'ha convertit en un aparador indispensable per a líders i candidats a tot el món. No hi ha pràcticament estratègies de comunicació política que no contemplin una presència i una activitat més o menys regular en aquesta plataforma.

No obstant això, la producció acadèmica sobre els usos d'Instagram en comunicació política és encara escassa, més encara en llengua espanyola. Per això, des de la Càtedra Ideograma - UPF de Comunicació Política i Democràcia hem convocat acadèmics i professionals de diferents universitats i consultores d'Europa i Amèrica Llatina i els hem convidat a reflexionar sobre el paper i el potencial que té aquesta xarxa social a les estratègies de comunicació dels que ens representen o aspiren a fer-ho.

El llibre Instagram en la estrategia de construcción de liderazgo políticoeditat per l’editorial Gedisa i inclòs en la seva col·lecció Comunicación, ofereix un repàs històric i teòric sobre la imatge i la fotografia política, una reflexió sobre les difuses fronteres entre el públic i el privat, tipologies de continguts i recomanacions pràctiques per a una campanya electoral, una selecció de casos d'èxit i bones pràctiques, entre d'altres continguts de valor. Aquesta publicació està adreçada a estudiants, investigadors i professionals de la comunicació política que vulguin descobrir i / o aprofundir en el potencial i impacte que té aquesta plataforma digital en la pràctica de la comunicació política.