Atrás Investigadors de la universitat de Tessàlia presenten el projecte SLYSMS a la Taula de Nova Recerca

08.07.2019

La segona sessió del mes de juny de la Taula de Nova Recerca, celebrada el dia 20 de juny de 2019, va estar dedicada a presentar i explicar el projecte SLYMS o "Aprendizajes socioculturales de la juventud en sociedades móviles". Aquesta sessió es va celebrar en el marc de la trobada europea “Jóvenes de aquí y de allá. Educación no formal e informal como estrategia de inclusión y empoderamiento”. Aquest projecte pertany al programa Erasmus+ de la Unió Europea i està liderat per la Universitat de Tessàlia de Grècia, en el qual també participa el grup de recerca Joventut, Societat i Comunicació (JOVIS) del Departament de Comunicació de la UPF.

Els investigadors grecs Ioaniss Kozaris i Elenea Koliarmu van ressaltar que, a través d’aquesta iniciativa, es vol fomentar la cooperació entre diferents institucions i administracions per tal de millorar la inclusió de les poblacions de refugiats i construir una identitat positiva d’aquestes. Seguidament, Rea Moumtzidou, des de Tessalònica, va parlar sobre el seu projecte "A paradigm of the Evolutive Model of Formation in the sociocultural learning: from theory to practice. Festival Multilingüism Case of Study". També van participar en la sessió les investigadores Mittzy Arciniega i Nele Hansen, a través de la presentació del seu treball conjunt “Ethnography results, the Spanish case”. La TNR va concloure amb un torn obert de paraules, on el públic va poder consultar els seus dubtes i fer aportacions al debat.