Atrás Es celebra una nova edició de la Setmana de la Recerca i el Doctorat en Comunicació

10.01.2020

La segona edició de la Setmana de la Recerca del Doctorat de Comunicació va tenir lloc del 9 al 12 de desembre del 2019, dirigida i protagonitzada per alguns dels doctorands i del personal docent i investigador del Departament de Comunicació. Aquesta activitat ha estat dirigida i coordinada per Carlos A. Scolari, Coordinador del Doctorat, i Lorena Gómez, Investigadora i Docent del Grup MEDIUM.

L’objectiu de la jornada va ser donar a conèixer l’activitat del Departament, així com la importància de la investigació, però també posar en valor la transversalitat i la interdisciplinarietat de les línies d’investigació, amb la voluntat de trobar sinergies i col·laboracions entre estudiants i professorat. Aquesta nova activitat formativa dona visibilitat a la recerca i, a la vegada, genera un espai d’interacció i diàleg per a la comunitat investigadora.

Al llarg de la setmana es van celebrar diferents conferències i tallers. En horari de matins, es van donar a conèixer els diferents grups d’investigació als alumnes de primer any de doctorat, i es va donar veu alguns alumnes de tercer que van presentar les seves tesis. Les exposicions van abordar des de qüestions teòriques i metodològiques, fins a pràctiques.

D’altra banda, en horari de tarda, es van dur a terme una sèrie de tallers dedicats a temàtiques diferents i amb diverses opcions paral·leles perquè els estudiants poguessin escollir entre les més convenients en funció dels seus interessos acadèmics. Cada una de les activitats formatives plantejades anava vinculada a alguna de les temàtiques que treballen els grups de recerca. Així es van tractar temes diversos, des de tallers pràctics per investigar amb nens, dissenyar i implementar metodologies mixtes a nivell internacional, fer una estada acadèmica a l’estranger i aplicar diversos tipus de metodologies qualitatives, qualitatives i experimentals. També es van fer tallers relacionats amb temàtiques com el populisme, les audiències i els canvis en el sistema audiovisual.

Finalment, la setmana va concloure amb una conferència de clausura Situating + Doing Digital Methods, a càrrec de Richard Rogers.