Atrás Dos estudiants de Publicitat i RRPP de la UPF, entre els guardonats als Premis Idea Ràdio de la Cadena Ser

21.05.2019

Els Premis Idea Ràdio, organitzats per la Cadena Ser cada any, van premiar en la seva 5a edició els projectes de dos estudiants del Grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UPF. Es tracten de Miquel Mas, graduat de la Promoció 2018, amb el programa ‘Artivistes’ creat junt amb Meritxell Deulofeu i Blas Berber que va resultar guanyador, i Bernat Saiz, estudiant de 4t curs del Grau, creador de ‘Que diu que què?’ junt amb Maria Querol, Víctor Ramírez i Guillem València que va ser finalista.

Els creadors d’‘Artivistes’ defineixen el programa com “una proposta de ràdio-teatre combinada amb un espai de reflexió i periodisme”. La idea de l’equip és crear un format en el qual hi hagi un producte ràdio-teatral sobre una temàtica social i generar, posteriorment, un debat periodístic amb experts. Volen combinar un producte artístic que tracti temes d’actualitat des de l’humor i la sàtira amb una anàlisi periodística exhaustiva. Aquest projecte els ha convertit en un dels dos projectes guanyadors dels Premis Idea Ràdio.

Guanyar el concurs els obre la porta a portar a la pràctica un programa pilot que serà emès a finals del mes de juliol a Ser Catalunya. Miquel Mas explica que aquesta oportunitat els pot permetre que “ens comprin el programa, si funciona”. A part, tots els vencedors opten a una beca a Blanquerna per realitzar un màster.

De la seva banda, el programa ‘Que diu que què?’ és una proposta transmèdia de difusió política per al públic jove. Des de la necessitat de replantejar la informació política per a les noves generacions, neix aquest projecte que combina el format radiofònic amb el món de les xarxes socials. La idea és acostar aquest tipus d’informació als joves a través d’una explicació de l’actualitat de forma clara i innovadora.

El concurs premia les propostes més originals i innovadores de programes de ràdio presentades per estudiants d’universitats de tot Catalunya des de fa cinc anys. El passat 4 de maig es van realitzar les presentacions dels projectes davant un tribunal format per Ramón Iglesias, director de continguts de Ser Catalunya; Laia Rodríguez, redactora d’‘Aquí, amb Josep Cuní’; Sique Rodríguez, cap d’esports de Ser Catalunya; Carles Peña, coordinador de programes de Ser Catalunya; Laia Colomer, Redactora d'‘Aquí, amb Josep Cuní’ i Cristina Dalmau, locutora de Cadena Dial, tot presidit per Jaume Serra, director de l’emissora.

Trenta projectes finalistes d’entre 64 propostes de programa van passar per l’Estudi Toresky de Ràdio Barcelona a exposar i defensar les seves idees de projecte radiofònic. Els guanyadors es van donar a conèixer el passat 6 de maig i l’entrega de premis el dia 9 del mateix mes.