head-belem-2-ca

La primavera del 2011, la UPF va concórrer, juntament amb altres nou universitats (dues europees i set llatinoamericanes) a la tercera i última convocatòria del programa ALFA. El Projecte presentat va ser seleccionat, amb la concessió d'una subvenció de la Comissió Europea de 992.361 euros per a un període de tres anys.
Del 10 al 14 de desembre, la xarxa ALFA-DHES va organitzar el primer seminari sobre Clíniques de Drets Humans a Belém (Brasil). El programa va comprendre diferents activitats, dividades en dues àrees: tallers i taules rodones. Aquestes jornades van comptar amb la participació de representants de totes les universitats i entitats que formen la xarxa Alfa-Dhes.

Es van portar a terme sis tallers de capacitació simultanis, amb una durada de de 15 hores. Cada universitat va tenir un participant per taller, els quals van rebre materials amb antelació i un cas hipotètic perquè es presentessin solucions al final del taller. Cada taller va buscar desenvolupar un parell de competències per a l'actuació en les Clíniques, com per exemple, la preparació de amicus curiae, peticions, producció d'informes o el desenvolupament de cursos de formació en Drets Humans.

Taller 1.1: Metodologies Clíniques de DDHH: Unidas
Taller 2.1: Educació en DDHH: UTA, UFPB
Taller 1.2: Drets indígenes: PUCP, UAJMS
Taller 2.2: Jurisprudcència de la CI: Paris I, UACH
Taller 1.3: Inclusió social: UDP, UnB Taller 2.3: Drets ambientals: UFPA

Les taules rodones van girar entorn a diferents àmbits: educació clínica en Drets Humans, organització i formes d'actuació; litigi estratègic, finançament i bones pràctiques.

DESCÀRREGUES PÚBLIQUES
   > Galeria d'imatges