18.04.2014

La PUCP convoca el VIII Concurs de Drets Humans Yachay

La vuitena edició del concurs de drets humans Yachay es desenvoluparà del 20 al 24 octubre 2014 al campus de la Pontifícia Universitat Catòlica. Enguany, la temàtica serà sobre els drets de les persones amb discapacitat. El cas hipotètic es va publicar el passat 7 d'abril.

Des del 2007 el IDEHPUCP organitza el Concurs de Drets Humans. Aquest certamen acadèmic congrega estudiants de Dret de diverses universitats de la regió llatinoamericana per tal de posar a prova les seves habilitats per argumentar sobre casos judicials de violacions als drets fonamentals. En la competència es recrea el procediment davant la Cort Interamericana de Drets Humans.

El Concurs gira al voltant d'un cas hipotètic que posa en discussió temes d'actual rellevància en el dret internacional. Cada equip participant ha de defensar una posició respecte a l'assumpte en controvèrsia, que pot ser la de víctima afectada o Estat denunciat. Es premia els dos millors equips, al millor orador i al millor memorial (solució escrita del cas).

Mé informació: web del concurs
Font: PUCP