21.05.2014

Conferència "Política i drets: el debat sobre les polítiques públiques": 27 de maig al campus PUCP

L'Institut de Democràcia i Drets Humans de la Pontifícia Universitat Catòlica del Perú i el Mestratge en Drets Humans de la PUCP organitzen la Conferència "Política i drets: el debat sobre les polítiques públiques", que es realitzarà el dimarts 27 de maig des de les 8:15 am a l'Auditori d'Estudis Generals Lletres, ubicat al Campus PUCP.

Aquest esdeveniment té com a objectiu reflexionar , entre diversos actors , sobre la importància de tenir un enfocament basat en drets humans dins de les polítiques públiques nacionals, així com realitzar un balanç de la Conferència de Viena impulsada per l'Organització de Nacions Unides, espai on es promou la formulació d'instruments de política nacional que integrin els drets humans com a part de les polítiques públiques impulsades des de l'Estat. El Perú va promulgar un primer Pla Nacional de Drets Humans el 2005, que va estar vigent fins al 2012. Des de llavors, la societat està a l'espera de la promulgació d'un segon Pla Nacional .

Aquesta activitat s'emmarca en les iniciatives promogudes per la Xarxa de Drets Humans i Educació Superior - RDHES (xarxa d'universitats de l'Amèrica Llatina i Europa ) com a part del Projecte Alfa finançat per la Unió Europea , en la recerca d'espais de cooperació entre les universitats sòcies per afavorir l'accés a l'educació universitària de la població tradicionalment exclosa i millorar la formació universitària en matèria de drets humans.

Hi participaran com panelistes Marcela Huayta, viceministra de la Dona; Gisela Vignolo, adjunta per als Drets Humans i les persones amb discapacitat de la Defensoria del Poble; Alonso Cárdenas, director de Gestió i Polítiques en Drets Humans del Ministeri de Justícia; Carlos Alça, Rolando Ames i Javier Iguiñiz, professors de la PUCP; entre altres personalitats d'organitzacions de la societat civil i cooperació internacional .

L'esdeveniment està dirigit a funcionaris, representants de la societat civil i estudiants universitaris i està obert a públic en general. L'accès és lliure.

Enllaços:
    Programa de la conferència