19.04.2013

Concurs de Drets Humans YACHAY organitzat per la PUCP

El Concurs de drets humans Yachay és organitzat per la PUCP tots els anys, i és dirigit a universitats de la regió americana. Aquest any el concurs serà del 9 al 13 de setembre a Lima.

concurso_ddhh

El Concurs consisteix a simular l'escenari de la Cort Interamericana de Drets Humans, propiciant el debat i reflexió acadèmica al voltant de temes vinculats amb el Dret Internacional dels Drets Humans i el Dret Internacional Humanitari. A partir d'un cas hipotètic, els equips podran desenvolupar una anàlisi sobre els principals aspectes substantius i procedimentals del Sistema Interamericà de Protecció dels Drets Humans. Cada universitat participarà amb un equip, integrat per dos estudiants de pregrau i un instructor que la pròpia universitat designi.

Beques per a estudiants de Bolivia i Equador

La Delegació Regional del Comitè Internacional de la Creu Roja per a Bolívia, Equador i Perú ha posat a disposició del Concurs un fons per promoure la participació d'una universitat boliviana i una equatoriana en la VII edició del concurs de drets humans "Yachay". La selecció dels equips becats estarà a càrrec de l'Institut de Democràcia i Drets Humans de la Pontifícia Universitat Catòlica del Perú (IDEH-PUCP).

Les beques podran ser atorgades a qualsevol universitat pública o privada de Bolívia i Equador i cobriran les despeses següents:
  • Passatge anada i tornada des de la ciutat on s'ubica la universitat a la ciutat de Lima.
  • Estada durant els dies del concurs (4 dies / 5 nits)
  • Sopars i esmorzars durant els dies d'estada del concurs (4 dies)
  • Dinar de cloenda del concurs
  • Mobilitats l'hotel a la universitat per al desenvolupament del concurs
  • Inscripció i despeses operatives del concurs.

Pàgina del concurs | Informació sobre les beques