09.11.2012

Seminari sobre Clíniques de Drets Humans a Belém

main_head_ce Del 10 al 14 de desembre, la xarxa ALFA-DHES organitza un seminari sobre Clíniques de Drets Humans a Belém (Brasil). El programa comprèn diferents activitats, dividadas en dues àrees: tallers i taules rodones. Aquestes jornades comptaran amb la participació de representants de totes les universitats i entitats que formen la xarxa Alfa-Dhes.

Es realitzaran sis tallers de capacitació simultanis, amb una durada de de 15 hores. Cada universitat tindrà un participant per taller, els quals rebran materials amb antelació i un cas hipotètic perquè es presentin solucions al final del taller. Cada taller buscarà desenvolupar un parell de competències per a l'actuació en les Clíniques, com per exemple, la preparació de amicus curiae, peticions, producció d'informes o el desenvolupament de cursos de formació en Drets Humans.

Taller 1.1: Metodologia de treball en Clíniques de DDHH: Unidas
Taller 2.1: Educació en DDHH: UTA, UFPB
Taller 1.2: Drets indígenes: PUCP, UAJMS
Taller 2.2: Jurisprudcència de la CI: Paris I, UACH
Taller 1.3: Inclusió social: UDP, UnB Taller 2.3: Drets ambientals: UFPA

Les taules rodones giraran entorn a diferents àmbits: educació clínica en Drets Humans, organització i formes d'actuació; litigi estratègic, finançament i bones pràctiques.

+ INFORMACIÓ Programa del seminari sobre Clíniques de DDHH (.pdf)