12.11.2014

La Xarxa DHES al Congrès Internacional Universitat i Col·lectius Vulnerables

La Xarxa DHES va participar al Congrès Internacional Universitat i Col·lectius Vulnerables organitzat pel projecte ALFA ACCEDES a la Universidad Veracruzana els dies 29 i 30 d'octubre. José Claudio Monteiro, de la Universidad Federal de Pará, participà en representació de la nostra Xarxa en la taula rodona sobre "Bones pràctiques en l'Atenció a col·lectius vulnerables en les Institucions d'Ensenyança Superior" el dia 29 d'octubre.

El Congrès Universiat i Col·lectius Vulnerables es realitza com a tancament de les activitats del Projecte ACCEDES, un projecte ALFA co-finançat per la Comissió Europea des de 2012. La intenció d'aquest esdeveniment acadèmic és integrar el major nombre d'autoritats, professors, investigadors i estudiants de postgrau interessats en la inclusió educativa d'aquells grups que històricament han resultat desfavorits a l'hora d'obtenir un títol universitari.

Diverses són les poblacions, així com les pràctiques que les institucions han realitzat per lluitar contra la discriminació i segregació. Des d'aquest fòrum, es pretén compartir reflexions, experiències exitoses i estratègies que donin l'oportunitat d'incorporar noves pràctiques i plans de millora que promoguin una reforma en les polítiques institucionals, en els processos d'ensenyament i aprenentatge però, sobre tot, en una millora de la qualitat educativa universiària que contribueixi a l'èxit, la integració i l'equitat a partir de sistemes més flexibles i adaptables, capaços de tenir en compte les diferents necessitats dels grups que la conformen.

accedes2 accedes1

Ponència de José Claudio Monteiro (document i  diapositives)
Lloc web del congrès