Vés enrere Estudiants amb notes baixes d'accés: Casos d'èxit

Estudiants amb notes baixes d'accés: Casos d'èxit

03.06.2020

En el marc d'un projecte PlaCLIK (convocatòria 2019-20), la USQUID de la UCA EiTIC ha dut a terme una anàlisi dels casos d'èxit d'estudiantat de graus TIC que accedeix a la Universitat amb notes d'admissió per sota de la mitjana. Amb aquesta anàlisi volíem verificar que, tot i que el recorregut no sigui fàcil i l'exigència d'una titulació com enginyeria requereixi de molt esforç i dedicació (més en el cas de perfils d'estudiants que no tenen assentades les bases matemàtiques requerides), l'estudiantat que ha accedit a aquests estudis amb notes baixes han tingut èxit i avui es troben treballant com a professionals de sector.

En concret l'anàlisi ha seguit l'estructura següent:

• Analitzar els casos on la nota d'admissió està per sota de la mitjana del grup
  • Veure, en aquests casos, quina nota mitjana d'expedient té cada estudiant en comparació amb la mitjana de l'expedient del grup / grau
  • Estudiar quants anys han estat matriculats aquests estudiants en comparació amb la mitjana del grup / grau (T)

Les conclusions a què s'ha arribat es poden resumir de la següent manera:

• Aquest col·lectiu representa, en general, el 50% de les promocions analitzades.
  • En general, aquest col·lectiu d'estudiants representa entre el 13,5 i el 20% dels dos primers quartils en el que seria el "rànquing" de notes d'expedient per grau i promoció.
  • Pel que fa als anys requerits fins a l'obtenció de títol (T), es conclou amb que, en general, aquest col·lectiu requereix més temps per obtenir el títol, tot i que és cert que aquesta anàlisi ha de tractar-se amb prudència atès que, en general, T es pot veure alterada per factors aliens a l'acompliment acadèmic i/o èxit en la superació d'assignatures, ja que el fet de fer ERASMUS o pràctiques externes podria suposar un retard en l'obtenció de títol. Si bé és cert que aquesta variable afectaria (podria afectar) a tot el grup (no només als que accedeixen amb notes d'admissió més baixes), cal apuntar-lo.
  • Pel que respecte a la situació actual d'aquest col·lectiu, es van analitzar 45 casos i es va observar, a través de l'anàlisi de xarxes professionals (LinkedIn) que:
    • El 89,29% tenen una feina relacionada amb el estudis
    • El 96,43% treballaven mentre estaven estudiant el grau
    • El 10,71% d'aquests casos viu actualment a l'estranger

L’informe complet es troba a la secció de Dades i Indicadors d’aquest espai web.