Vés enrere Vols saber què ha fet la USQUID durant el 2018?

Vols saber què ha fet la USQUID durant el 2018?

21.01.2019

Un any més, des de la USQUID de l’EiTIC ens plau compartir amb vosaltres el resum de les activitats i accions més rellevants dutes a terme durant el 2018. La USQUID centra el seu treball en la millora de la qualitat de la docència del centre així com en la promoció i suport  a accions d'innovació dutes a terme tant pel professorat com per la pròpia USQUID. Així mateix la USQUID participa en l’elaboració d’informes i documents en el marc dels processos de seguiment, verificació i acreditació dels estudis del centre (Graus, Màsters i Doctorat). La informació pública general sobre aquests processos es troba a la web de qualitat del centre i l’específica de la USQUID a la secció Dades i Indicadors del nostre espai web.

La USQUID de l’EiTIC, juntament amb la resta de USQUIDs, el CLIK i els CRAI de la UPF coordina el HackLab-UPF, iniciativa que promou la participació activa de l’estudiantat UPF en el desenvolupament d’idees i projectes transversals i interdisciplinaris anant més enllà del currículum. El projecte HackLab va rebre la distinció Jaume Vicens Vives 2018 veure notícia aquí.

Enguany i pel que fa a les publicacions de la USQUID de l’EiTIC, destacar l’article recentment publicat a la revista Behaviour and Information Technology  on es presenta una recerca feta sobre l’ús de mòbils i portàtils a classes col·laboratives;

Referència complerta: Albó L., Hernández-Leo, D. & Moreno Oliver, V. (2018). Smartphones or laptops in the collaborative classroom? A study of video-based learning in higher education, Behaviour & Information Technology, DOI: 10.1080/0144929X.2018.1549596 i enllaç permanent a l’e-repositori de la UPF: https://repositori.upf.edu/handle/10230/36270.

Destacar també que, dins dels 10 documents més consultats (visites + descàrregues) de la col·lecció Recerca: articles, congressos, llibres del Departament TIC, Traducció i Comunicació hi ha un dels treballs publicats per la USQUID amb 1222 consultes (veure noticia aquí).

En quant als projectes coordinats per la USQUIDs esmentar els PlaCLIKs: “Aprenentatge Híbrid: anàlisi de la situació actual i recomanacions per a la millora i innovació en el disseny d’activitats no presencials i la seva connexió amb les presencials”, “Anàlisi prospectiu dels Treballs de Fi de Grau i Treballs de Fi de Màster de la EiTIC: què, com i per què?” i l’OSWALDO (bianual i coordinat juntament amb la Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge). Esmentar que arran dels projectes i estudis duts a terme s’han realitzat una sèrie de publicacions per a fer arribar els resultats d’aquests projectes a la Comunitat, podeu consultar els detalls a la secció “publicacions” del nostre espai web.

Afegir que al març de 2018 i seguint la línia de les edicions anteriors (disponibles les corresponents agendes i resums aquí), la USQUID va conduir la V Jornada d’Innovació Docent i Qualitat a l’ESUP/DTIC, on es van presentar, entre d’altres, els resultats de l’enquesta PDI sobre l’ensenyament, dades de satisfacció de Graus, Màsters i PhD, l’evolució sobre els indicadors de satisfacció docent, els projectes PlaCLIK esmentats anteriorment així com activitats i experiències d’innovació desenvolupades pel professorat del centre. Podeu veure el resum complet de la Jornada aquí.

Finalment recordar que a l’espai web de la USQUID podeu trobar recursos per a professorat i recursos per a l’estudiantat que es van actualitzant periòdicament, així mateix si voleu contactar amb nosaltres només cal que ens envieu un mail a [email protected].