1r. Aprovació, si escau, de l'acta de 28 de maig del 2018.

2n. Elecció dels representants de la Comissió de Debats: representant del col·legi de la resta de professorat i el personal investigador en formació.

3r. Informe del rector.

4t. Informe del síndic de Greuges de la UPF.

5è. Torn obert de paraules.

1. Aprovació de l’acta de 28 de maig del 2018

S’aprova l’acta de la sessió del Claustre universitari de 28 de maig del 2018.

3.  Informe del rector

S'aprova l'informe del rector al Claustre, que s'adjunta com a annex, per 61 vots a favor, 2 en contra i 9 abstencions.

5. Mocions

1. S’aprova, per 60 vots a favor, cap en contra i 1 abstenció, la moció següent:

“Per compromís amb el país i la seva identitat, el Claustre de la Universitat Pompeu Fabra dona suport a la celebració de l’Any Fabra 2018, reconeixent la figura de Pompeu Fabra com català il·lustre, i emplaça al rector, al Consell de Govern i d’altres òrgans competents, a garantir la presència del català a les aules de la Universitat Pompeu Fabra”.

2. S’aprova per 54 vots a favor, cap en contra i 6 abstencions, la moció següent:

“El Claustre insta l’òrgan competent que s’estableixin mecanismes efectius per tal de fomentar la participació de les dones als debats del Claustre i dels altres òrgans de govern de la Universitat”.

3. S’aprova per 44 vots a favor, 9 en contra i 9 abstencions, la moció següent:

"El Claustre insta la Comissió Avaluadora, que decideix sobre les subvencions a les associacions d'estudiants, que estudiï la possibilitat de modificar els criteris específics pels quals es guia per tal que els nous criteris afavoreixin les associacions obertes".

4. S’aprova per 59 vots a favor, cap en contra i cap abstenció, la moció següent:

“El Claustre dona suport i exigeix l’absolució dels encausats de la Sindicatura Electoral de Catalunya, especialment dels que siguin membres de la comunitat de la Universitat Pompeu Fabra.”

5. S’aprova per 58 vots a favor, 2 en contra i 3 abstencions, la moció següent:

“S’insta al Claustre a debatre la necessitat d’implementar el requisit de paritat al conjunt de catedràtiques i catedràtics de la Universitat, per tal d’equiparar el nombre de dones i homes i eradicar la bretxa de gènere en aquesta esfera. Per complir aquest requisit, és necessari que les proves selectives que es duen a terme alhora de triar catedràtiques i catedràtics tinguin en compte les dificultats de les dones en la seva trajectòria acadèmica i d’investigació.

6. S’aprova per 65 vots a favor, 1 en contra i 1 abstenció, la moció següent:

“S’insta al Claustre a debatre la necessitat d’incrementar la promoció entorn l’augment del nombre d’assignatures que comprenguin la perspectiva de gènere en tots els estudis que ofereix la universitat, així com d’incorporar la perspectiva de gènere de forma transversal en assignatures ja ofertes, per tal de garantir l’accés i la coneixença de la comunitat universitària”.

7. S’aprova per 65 vots a favor, 1 en contra i 1 abstenció, la moció següent:

“El Claustre es posiciona en contra de les penes proposades per la Fiscalia de l’estat espanyol, les quals són: 25 anys de presó i inhabilitació per a Oriol Junqueras; 17 anys de presó i inhabilitació per a Carme Forcadell, Jordi Cuixart i Jordi Sanchez i 16 anys de presó i inhabilitació per a Rull, Turull, Romeva, Forn i Bassa. També se’ls demana 7 anys a la resta del govern de Puigdemont mentre que als membres de la Mesa del Parlament i a Mireia Boya, ex-diputada de la CUP i professora de la UPF, se’ls demana una multa de 30.000 euros. Davant d’aquesta acusació es demana l’absolució i la llibertat de tots els presos i les preses polítics catalans”.

8. S’aprova per 35 vots a favor, 8 en contra i 18 abstencions, la moció següent:

“El Claustre sol·licita a l’òrgan que pertoqui que insti a les diferents institucions i entitats de les quals forma part la UPF, tant de l’àmbit de l’estat espanyol, com europeu i internacional, a que expressin la seva solidaritat amb el poble català, bo i demanant:

- El sobreseïment de les causes dels presos i les preses polítiques i la fi de la persecució contra les persones exiliades i el conjunt de persones represaliades per defensar el Dret a l’Autodeterminació.
- El respecte dels dret humans i de la democràcia.
- El respecte per la llibertat acadèmica i pels membres de l’Acadèmia que es posen al servei de la societat i la democràcia.”