Vés enrere Les XXI Jornades del Cable i la Banda Ampla a Catalunya se celebren a la UPF

Les XXI Jornades del Cable i la Banda Ampla a Catalunya se celebren a la UPF

Una cinquantena de conferències d’empreses i entitats i nombrosos stands protagonitzaran les XXI Jornades del Cable i la Banda Ampla a Catalunya 2016, organitzades pel Centre d'Estudis sobre el Cable (CECABLE), el Departament de Comunicació i l'Observatori de la Comunicació Científica (OCC) de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Acotec (Associació Catalana d'Operadors de Telecomunicacions per Cable).
03.05.2016

L’esdeveniment es durà a terme del 3 al 5 de maig de 2016 a l’auditori del campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra i compta amb el suport de l'Escola Universitària Mediterrani de la Universitat de Girona, la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals de la Universitat Ramon Llull, la Universitat de Barcelona, ​​la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Oberta de Catalunya i la Universidad Camilo José Cela de Madrid.

Les XXI Jornades analitzen els factors estratègics de les telecomunicacions a Catalunya (evolució tecnològica, comportament del consumidor, necessitat de connectivitat constant i garantida o competència). "La Societat de la Banda Ampla prioritza l'expansió de la xarxa i la creació de continguts. Les Jornades analitzen aquests eixos angulars", afirma el Joan Francesc Fondevila Gascón, director del CECABLE i professor titular del Departament de Comunicació de la UPF. .

La banda ampla a Catalunya i a Espanya, a examen

La primera sessió, el 3 de maig, analitzarà "La banda ampla a Catalunya i Espanya" (amb la participació de Wifidom, Hispasat, Adamo, Juniper Networks, Accenture, Telefónica, Voz Telecom, Telnet i Xarxa Oberta de Catalunya) i, a la tarda , "Serveis i continguts a les xarxes de banda ampla", amb la taula rodona "L'evolució tecnològica del cable històric català i espanyol" (CECABLE, Alpha Enginyeria de Telecomunicacions, Acotec, Aire Networks, Xtra Telecom-MásMóvil, Xarxes de l'Ebre Internet i Comunicacions, SL, Ajuntament de Mequinensa) i exposicions a càrrec d’Anvimur, Guifi.net i Neutrans.

Evolució de la seva tipologia i la instal·lació

A la segona sessió, el 4 de maig, s'estudiarà la "Evolució de tipologia i  d’instal·lació de cable per a banda ampla" (BT Global Services, Promax, Corning, Elecnor, Datwyler, KeyFiberProject, Technetix, Optral, W-Onesys i Cablerunner Ibérica) i, per la tarda, "Nous horitzons per al sector de la informàtica" (Watchguard, Bitdefender, Microsoft, Sharing Academy i Panda Security).

Xarxes de banda ampla i progrés social

La tercera sessió, el 5 de maig, sota el títol "Impactes diversos de les xarxes de banda ampla", començarà amb una taula rodona institucional, aquesta vegada sobre "Com es tradueix en progrés social l'expansió de les xarxes de banda ampla?", que comptarà amb representants de CECABLE, Generalitat de Catalunya, CNMC, Feceminte, Telecos.cat, COETTC i Xarxa Oberta de Catalunya. Després d'això, s'exposaran les propostes d’Agile OTT, Sony, Anxanet, Televisa i Barkeno.

Les principals xarxes socials (Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+, Instagram, Pinterest) permetran seguir l'esdeveniment.