Vés enrere Seminari Discursos sobre el Género/Géneros del Discurso: "II- Pasados disidentes: arqueología y discursos feministas""

Dins del cicle de Seminaris: "Discursos sobre el Género/Géneros del Discurso"

Enllaç: meet.google.com/frd-yruy-ikf

Dia: 23/03/2021

Horari: 14:30-16h

Sessió en castellà

Assistència lliure. Activitat reconeguda amb crèdits ECTS (crèdits PACS)

Inscripcions per a obtenir diploma d'assistència a: https://forms.gle/cojjW4S45HbKtk237

17.03.2021

Els discursos sobre el passat serveixen per justificar els sistemes i les relacions socials del present des del qual s'escriuen, encara que també per subvertir-los. Per això, són profundament polítics, es reconegui o no. L'arqueologia feminista ho reconeix i, a més, reivindica perquè ambiciona incidir en el final del patriarcat a través d'un passat que el desnaturalitzi. Entén que els discursos convencionals projecten sobre el passat el sistema hegemònic de gènere del present i la racionalitat que l'acompanya. En fer-ho, sostenen i reforcen la desigualtat que actualment existeix entre homes i dones alhora que invisibilitzen i oprimeixen als que no s'ajusten a la seva normativitat. És així que passat i present es co-constitueixen; la lògica del present s'imprimeix en el passat, i aquesta impressió enforteix, al seu torn, la lògica específica des de la qual s'escriu. Conversarem sobre això i molt més amb l'arqueòloga Aitziber González García,de la Universitat del País Basc, i l'arqueòleg Enrique Moral d'Eusebio,de la Universitat Pompeu Fabra.

Moderarà la sessió Sandra Monton Subías,de la Universitat Pompeu Fabra.

Organitza Maria Morrás de la Universitat Pompeu Fabra