Vés enrere Toni Sala guanya el premi Crexells de l’Ateneu Barcelonès per l’obra “Persecució”

L’escriptor i professor associat del Departament d’Humanitats de la UPF ha estat el guanyador d’aquest guardó, que reconeix la millor novel·la catalana publicada l’any passat.

17.07.2020

Toni Sala, escriptor i professor del Literatura Catalana a la Facultat d’Humanitats de la UPF, ha estat el guanyador de la 49a. edició del premi Crexells, convocat per l’Ateneu Barcelonès, per l’obra Persecució (L’Altra Editorial), un thriller que parteix d’una confessió d’assassinat, en què té un gran pes el paisatge de la comarca de la Selva.

A Persecució, l’autor es va inspirar en la història real d'una amiga per crear un relat trepidant, narrat des de diferents punts de vista, que parla del mal, la mort i la personalitat polièdrica que tots tenim. Toni Sala, que adverteix que no és una obra amable ni divertida, vol fer que el lector reflexioni sobre la capacitat que tenim de mirar el mal.

Toni Sala va rebre el premi en el decurs d'un acte celebrat el 15 de juliol a l'Ateneu Barcelonès.

El lliurament del XLIX Premi Crexells, que reconeix la millor novel·la catalana publicada l’any 2019, va tenir lloc el 15 de juliol a la sala d’actes Oriol Bohigas de l’Ateneu Barcelonès. Va ser un acte de petit format, respectant les mesures sanitàries actuals, i amb la presència de la consellera de Cultura, Mariàngela Vilallonga.

El premi Crexells, creat l’any 1927, és el degà dels guardons literaris catalans, i està dotat amb 6.000 euros. Per segon any consecutiu, es manté amb la fórmula d’un jurat professional (format per Ada Castells, David Castillo, Jordi Nopca, Marina Porras i Joan Santanach), després de la cancel·lació de l’edició del 2018 per interferències en la votació popular.

Professor de Literatura Catalana a la UPF i escriptor prolífic i premiat

Nascut a Sant Feliu de Guíxols el 1969, Toni Sala Isern és llicenciat en Filologia Catalana per la Universitat de Girona.  Des de l’any 2012 és professor associat del Departament d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra: al llarg d’aquests anys ha impartit docència de l’assignatura Literatura Catalana al grau en Humanitats.

Es va donar a conèixer com a escriptor amb el llibre de contes Entomologia, Premi Documenta el 1996. Uns anys més tard, al 1998, va publicar la seva primera novel·la, Pere Marín, i va arribar a un públic més ampli amb Petita crònica d'un professor a secundària (2001).. El 2004 va guanyar el Premi Sant Joan amb l’obra Rodalies i, un any després, va ser distingit amb el Premi Nacional de Cultura de Literatura.

Ha publicat assajos com El cas Pujol, guanyador del Premi Ciutat de Barcelona del 2014. El 2015 va aconseguir el Premi de la Crítica de narrativa catalana amb Els nois. En l’àmbit dels mitjans de comunicació, entre el 2003 i el 2012 va col·laborar a El Punt i El Punt Avui, i actualment col·labora al diari Ara.

Per a més informació

Notícia publicada per: