Vés enrere La UPF, primera universitat de l’estat en adherir-se a la campanya Menú pel Planeta i oferir un menú per frenar la crisi climàtica

Les cafeteries de tots els campus de la UPF ofereixen l’opció d’un menú vegà basat al cent per cent en proteïna vegetal provinent de fruita, verdures, llegums i cereals. La Universitat mostra així el seu compromís amb el Benestar Planetari i l’emergència climàtica que va declarar el maig de l’any passat.

13.03.2020

Des del passat 2 de març, les cafeteries de tots els campus de la UPF ofereixen l’opció de demanar un menú vegà basat en fruites, verdures, llegums i cereals. La UPF és pionera en adherir-se a aquesta iniciativa impulsada per Menú pel Planeta, una associació d’estudiants que té l’objectiu de promoure menús saludables i sostenibles a les universitats de tot l’estat per lluitar contra la crisi climàtica.

“El mèrit és dels estudiants i de l’empresa concessionària del servei de les cafeteries. Quan ens van fer arribar la proposta, la vam articular a través de la mesa de treball per proposar mesures per a l’emergència climàtica. Ho vam parlar amb l’empresa concessionària del servei i s’hi van avenir”, explica Mònica Figueras, vicerectora per a la Direcció de Projectes per al Compromís Social i la Igualtat.

El menú vegà s'ofereix al mateix preu que l'habitual i està format per dos plats i unes postres sense proteïna d'origen animal

L’objectiu és oferir una alimentació saludable i sostenible a la comunitat universitària. Per aquest motiu, el menú està format per un primer i un segon plat i unes postres sense proteïna d’origen animal. Aquesta opció s’oferirà al mateix preu que el menú habitual i variarà diàriament i s’assegurarà que tingui les quantitats de proteïna declarats per la OMS com a saludables. A banda de la fruita, la verdura, les llegums i els cereals, des de la cafeteria s’està estudiant oferir altres opcions de proteïna vegetal com ara el tofu o el seitan, així com incloure la carn vegetal.

“Durant aquesta primera setmana hem estat treballant per donar a conèixer el menú entre la comunitat universitària. Considerem que l’acollida ha estat molt positiva, tot i que encara hi ha algunes coses a millorar perquè Menú pel Planeta sigui una opció atractiva i coneguda”, explica Javier Rando, estudiant d’Enginyeria Matemàtica en Ciència de Dades a la UPF i portaveu de Menú pel Planeta.

L'associació d'estudiants Menú pel Planeta es mostra satisfeta amb l'acollida que ha tingut la iniciativa durant els primers dies de funcionament

Adherint-se a la campanya, la Universitat mostra el seu compromís amb el Benestar Planetari, un dels seus projectes centrals, i també amb l’emergència climàtica que va declarar el maig del 2019.  “Es tracta d’una mesura més de les que anem adoptant en el marc de l’emergència climàtica. Volem contribuir a reduir les emissions de CO2 i, alhora, atendre la diversitat de persones de la comunitat universitària que són veganes”, explica Figueras.

“Els i les estudiants de Menú pel Planeta estem molt contents de veure que la UPF comença a oferir una opció més inclusiva perquè els qui estem compromesos amb el nostre futur també puguem menjar a la cafeteria de la Universitat”, explica Rando.

Menú pel Planeta, una associació d’estudiants compromesos

Menú pel Planeta és una iniciativa impulsada per estudiants de diverses universitats que, quan van iniciar els seus estudis universitaris es van adonar que no tenien cap opció per menjar als campus sense perjudicar el planeta, les persones i els animals que hi habiten.

Per aquest motiu, i davant l’estat d’emergència climàtica declarat per universitats, ciutats i països de tot el món, van decidir impulsar Menú pel Planeta amb l’objectiu que les institucions compromeses amb la lluita contra el canvi climàtic incloguessin dins la seva oferta un menú basat en aliments d’origen vegetal, una alternativa beneficiosa per tothom.

Per a més informació

Notícia publicada per: