Vés enrere El número 10 de la revista ‘360upf’ dissecciona l’aposta de la Universitat per la transferència del coneixement

En l’última edició, s’hi poden llegir entrevistes i reportatges sobre una de les principals línies estratègiques de la Universitat així com diversos projectes d’estudiants, alumni i investigadors que potencien aquest àmbit

04.05.2022

Entre les missions principals de la Universitat Pompeu Fabra destaca la d’afavorir que el coneixement generat reverteixi directament en la societat per contribuir a millorar la competitivitat del país i el benestar de la població. De fet, és una de les principals apostes de la Universitat per als pròxims anys, i és per això que el desè número de 360upf, la revista de la Universitat, dissecciona i concreta l’aposta per la transferència del coneixement i dóna a conèixer projectes que potencien aquest àmbit, tant d’estudiants, com d’alumni i investigadors.

En la secció “Comunitat”, que obre el número, mostra en un reportatge extens la situació actual, i es completa amb una entrevista a Eulàlia de Nadal, vicerectora de Transferència del Coneixement.

En la secció “Comunitat”, que obre el número, s’explicita aquesta aposta de la Universitat, que amb el nou equip de govern s’ha concretat amb la creació del Vicerectorat de Transferència del Coneixement

En aquesta línia, a “Visions UPF”, secció estrenada al número 9 de la revista, hi conversen Tom Hockaday, director de Technology Transfer Innovation, i Marta Guardiola, doctora per la UPF i fundadora de l’spin-off MiWEndo Solutions. Tots dos comparteixen com és el procés de creació d’una spin-off, els reptes principals d’aquest procés i el paper de la Universitat en aquest àmbit. A més, a la secció “Calidoscopi”, aquest cop sota el títol “Divulgació del coneixement”, diversos experts en l’àmbit de la comunicació i la divulgació científica hi aporten la seva visió.

A les seccions “Innova” i “Zoom” es poden descobrir dos projectes molt diferents d’estudiants i alumni de la Universitat, tots dos relacionats amb la divulgació i la transferència del coneixement. D’una banda, el projecte pHill, un dispositiu mèdic per facilitar el diagnòstic de malalties gastroesofàgiques, desenvolupat per un grup d’estudiants del grau en Enginyeria Biomèdica en el marc d’una assignatura, i de l’altra, Mentrimentres, un podcast de dos alumni del grau en Humanitats, un programa d’entrevistes sobre el món editorial.

Finalment, a les seccions “Protagonista” i “Els nostres alumni” entrevistem dues figures rellevants a l’hora de parlar de transferència del coneixement i vinculades a la Universitat. En la primera, es parla amb Jordi Balló, director del Departament de Comunicació de la UPF, i en la segona, amb Pere Duran, alumni d’Economia i director de 4 Years From Now (4YFN), on la UPF va ser present per donar a conèixer spin-offs i start-ups vinculades a la seva comunitat.

10 números de la revista ‘360upf’

Amb aquest nou número, la revista compleix cinc cursos acadèmics i deu números publicats. Per això, en la secció “Tres60” es fa una retrospectiva de la publicació. En aquest temps, la revista ha estat reconeguda pels premis Gabinets de Comunicació del Col·legi de Periodistes l’any 2018, en la categoria de millor innovació en comunicació, i per la European Association of Communication Professionals in Higher Education (EUPRIO), on va obtenir el segon premi com a millor projecte de comunicació europeu.

La revista va néixer l’octubre del 2017 i ho feia en digital, abandonant el format paper de l’anterior revista, UPF.EDU. Deu números després, s’hi han tractat temes tan diversos com el model transversal de recerca i innovació responsables, el concepte de Benestar Planetari, la igualtat de gènere, la covid, la cultura, EDvolució o la intel·ligència artificial.

Per a més informació

Notícia publicada per: