Vés enrere La UPF, present en el primer congrés TECNIO, centrat en el model de transferència de coneixement que necessita Catalunya

La Universitat forma part de l’associació TECNIO amb quatre grups, que fan recerca aplicada en tecnologies diferencials i tenen capacitat de transferir-la al mercat. Dos d’ells, el BAPP (DTIC-UPF i Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques) i SynBioLab (MELIS), van participar en una mostra per explicar què fan i establir contactes.

24.10.2022

La Universitat Pompeu Fabra va estar present en el Congrés TECNIO 2022, celebrat a la Universitat de Girona el passat 19 d’octubre. La trobada, que va incloure ponències, taules rodones, sessió de networking i un espai d'exposició dels centres TECNIO, va tenir per objectiu Identificar els reptes actuals als quals s'enfronta l’ecosistema de transferència de coneixement per transformar Catalunya en un territori d’innovació tecnològica.

Es tracta del primer congrés de l’associació TECNIO, que reuneix 56 grups universitaris i centres de recerca CERCA i CSIC que tenen el segell TECNIO: consisteix en una acreditació que atorga la Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ, als desenvolupadors de tecnologies més innovadores del sistema R+D+I del país amb capacitats tecnològiques diferencials i amb capacitat de tranferir-les a l'empresa.

En el marc del congrés, dos dels grups de la UPF que compten amb l’acreditació TECNIO, el centre BAPP (amb la participació del Grup de Recerca en Proteòmica i Química de Prioteïnes)  i el Grup de Recerca en Biologia Sintètica Translacional (SynBioLab) ha participat en la zona d’exhibició, on alguns dels grups i centres TECNIO han mostrat els seus projectes i capacitats tecnològiques.

La participació de la UPF s’ha completat amb la presència a la taula rodona “Company calling: Què necessita l’empresa dels proveïdors d’R+D per establir col·laboracions a llarg termini”, que ha estat moderada per Albert Domingo, director de Tecnologies i Àrees Digitals d'UPF Ventures. Durant el debat, els ponents han incidit en què cal que les empreses vegin les institucions de recerca com un soci tecnològic prioritari, més enllà del marc col·laboratiu que existeix actualment.

Albert Domingo va ser el moderador d'una de les taules rodones del congrés

Quatre grups de recerca vinculats a la UPF amb acreditació TECNIO

Els quatre grups de la UPF que compten amb l’acreditació TECNIO, dos del DTIC i dos del MELIS, són els següents: Pel que fa al DTIC-UPF, trobem el Barcelona Centre for New Medical Technologies (BCNMedTech), i el Music Technology Group (MTG), dirigits per Miguel Angel González Ballester i Xavier Serra, respectivament.

Els altres dos són MELIS: d’una banda, el Grup de Recerca en Proteòmica i Química de Proteïnes, coordinat per David Andreu, que juntament amb el Grup de Recerca en Farmacologia Integrada i Neurociència de Sistemes (FINS) de l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques (IMIM), liderat per Rafael de la Torre, integren el centre BAPP (Bioanalysis, Proteomics, and Pharmacology). D’altra banda, hi ha el Grup de Recerca en Biologia Sintètica Translacional ((SynBioLab), dirigit per Marc Güell.

L'associació TECNIO va néixer el 2021 per impulsar un model d’excel·lència en la transferència dels resultats de la recerca a l’empresa i a la societat. L’entitat té per objectiu agrupar i fer visible l’activitat dels grups de recerca acreditats, fomentar-ne la col·laboració i impulsar-los com a instrument de connexió amb el teixit empresarial i l’administració.

09. Indústria, innovació i infraestructures

Per a més informació