Vés enrere Francesco Ronzano guanya la primera Hackathon de Tecnologies del Llenguatge en el marc del 4YFN

L’investigador del Grup de Recerca en Tractament Automàtic del Llenguatge Natural va desenvolupar l’aplicació TextDigester, que genera resums de forma automàtica.

01.03.2017

TextDigester, una aplicació que genera resums de forma automàtica, va ser la guanyadora de la primera Hackathon de Tecnologies del Llenguatge celebrada el passat 27 de febrer a Barcelona, en el marc de l’esdeveniment 4 Years From Now vinculat al Mobile World Congress.

El desenvolupament va ser creat per Francesco Ronzano, investigador del Grup de Recerca en Tractament Automàtic del Llenguatge Natural (TALN) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF.

L’aplicació permet analitzar continguts textuals de pàgines HTML com les d’un diari digital, documents XML com RSS, i objectes JSON com les piulades a Twitter. Un cop detectat l’idioma, executa una anàlisi léxica i semàntica dels documents i, amb aquesta informació, implementa diversos mètodes per generar resums en diferents idiomes.

TextDigester permet als seus usuaris escollir entres diversos enfocaments de resum que poden ser fàcilment elaborats i personalitzats. L’aplicació s’implementa com una biblioteca Java autònoma que integra marcs de processament de llenguatge natural com Freeling, GATE, Deeplearning4j i SUMMA. El codi de l’aplicació està disponible de forma pública a GitHub.

Els guanyadors de la competició es van escollir en dues votacions separades amb el mateix pes. Una protagonitzada pels propis participants a la Hackathon i l’altra pel jurat. Ambdues van coincidir en els tres primers classificats.

Els altres finalistes van desenvolupar aplicacions que cobrien una gran varietat de temes, incloent chatbots, eines per donar suport a l’aprenentatge o a la recuperació d’informació. A la competició hi van participar centres de recerca com Vicomtech i companyies tecnològiques com IBM i Everis.

El jurat estaba format per María Fernández (Red.es), Horacio Rodríguez i Lluís Padró (Universitat Politècnica de Catalunya), Núria Bel (Universitat Pompeu Fabra) y David Pérez (SESIAD)

Aquesta primera Hackathon s’emmarca en el Plan Nacional de Tecnologías del Lenguaje de la Agenda Digital i s’ha marcat com a objectiu impulsar aplicacions relacionades amb el processament de llenguatge natural i la traducció automática.