Vés enrere Oberta una nova convocatòria "En residència a l'àrea Tallers"

Oberta una nova convocatòria "En residència a l'àrea Tallers"

Un espai dedicat a la gestió del coneixement i a la producció cultural al campus del Poblenou. Es busquen projectes que fomentin la interacció interna i la creació de sinergies en la comunitat universitària i s'hi poden presentar sol·licituds fins al 18 de juny.
11.05.2021

En residència a l’àrea Tallers” del campus del Poblenou es va gestar com un dels projectes previstos al Pla d’Actuacions 2018-2020 de la Universitat Pompeu Fabra, l’objectiu del qual ha estat convertir l’Àrea Tallers en un espai neuràlgic i transversal dedicat a la gestió del coneixement i a la producció cultural. Ara, després de l'èxit de la primera convocatòria, s'obre una nova crida per acollir al menys cinc nous projectes en residència. Es poden presentar sol·licituds fins al 18 de juny.

Un espai que acull persones i grups amb un projecte de creació

Aquesta nova àrea del campus del Poblenou de la UPF consta d’una zona de cotreball, concebuda com un espai de creuament d’experiències, que integra diversos sectors de caràcter multidisciplinari. Per això, aquest espai consta d'una sèrie de zones amb autonomia, pensades per acollir-hi persones o grups que tinguin un projecte de creació, de recerca aplicada o d’emprenedoria.

#EnResidènciaTallers, ofereix la possibilitat de tirar endavant el projectes, en col·laboració amb la comunitat universitària, durant deu mesos i mig, prorrogables deu mesos i mig més. L’objectiu és convidar aquests agents creadors a un període de residència a la UPF amb la voluntat de proveir-los de les eines i els recursos perquè desenvolupin els seus talents en col·laboració amb la comunitat universitària.

Les residències ofereixen molt més que un espai. Els residents hi troben altres persones i projectes amb qui generar sinergies, estant en contacte amb docents i estudiants. La Universitat dóna, també, mentories i acompanyament per dinamitzar i impulsar el projecte i crear ponts amb la comunitat universitària i amb la societat en general.

Qui pot participar-hi

La participació està oberta prioritàriament a totes les persones que tenen o que han tingut un vincle amb la UPF: antics alumnes (alumni) de grau, de postgrau, de màster, de doctorat; estudiants en actiu o altres figures.

Com són els residents

Són agents creadors, investigadors o emprenedors amb projectes d’aplicació pràctica i de caràcter marcadament innovador.

Com es presenten les sol·licituds

Les sol·licituds poden presentar-se individualment o col·lectivament. En aquest últim cas, s’ha de designar una persona com a responsable del projecte. No és necessari que totes les persones que l'integren tinguin vinculació amb la Universitat Pompeu Fabra.

Projectes seleccionats en la primera convocatòria

Per a la primera convocatòria es van presentar dotze propostes dels quals el comitè de selecció va escollir sis dels quals es va considerar que eren transversals, viables i que fomentaven la interacció interna i la creació de sinergies amb la universitat: Artificio, Ethical Time, Latentes, Me-Loc, Observatori de Processos de Transformació Urbana i Periurbana (OPTUP) i One Tap.

Coneixement generat a la universitat en constant evolució

La transformació d’aquest espai del campus del Poblenou és també un dels objectius del model UPF EDvolució, el projecte de redisseny del model educatiu de la UPF pensat des de la flexibilitat i la versatilitat de l’estudiant; des de la transdisciplinarietat de l’aprenentatge; des de la integració del treball col·laboratiu entre societat, empresa i universitat; des de la generació del coneixement; des de la integració de la docència i la recerca.

#EnResidènciaTallers

Bases i Formulari de sol·licitud.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació