Vés enrere El CCCB, de la mà d’investigadors de la UPF, fomenta l’interès pel so i les seves tecnologies amb el taller Sons de Mart

El Grup de Recerca en Tecnologia Musical i la Fundació Phonos col·laboren amb el centre cultural per oferir una sèrie de tallers en el marc de l’exhibició Mart. El mirall vermell.

27.04.2021

El Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), en col·laboració amb el Music Technology Group (MTG) i la Fundació Phonos, ambdós impulsats per la UPF,  oferirà una sèrie de tallers en família de creació de ficcions sonores. Amb aquesta iniciativa, es buscarà jugar i exercitar l’oïda i la creativitat a través de diferents aparells de reproducció i enregistrament de so, i altres tipus d’eines.

Encara que el so no pugui ser escoltat a l’espai, els organitzadors d’aquest taller creuen que imaginar-lo esdevé un exercici d’especulació creativa interessant i molt diferent.  Partint d’aquesta reflexió, els investigadors de l’MTG i la Fundació Phonos proposen aquest taller de creació, que buscarà respondre preguntes com: quins sorolls fa el Perseverance en desplaçar-se sobre la superfície marciana? I com és l’agitació sonora d’una ciutat a l’espai?

Encara que el so no pugui ser escoltat a l’espai, imaginar-lo esdevé un exercici d’especulació creativa interessant i molt diferent

L’objectiu del taller és fomentar l'interès pel so i les tecnologies del so com a mitjans per conèixer i incidir en allò que ens envolta. Fomentant la imaginació auditiva, es crearan sons nous a través d’aparells de reproducció del so, programes de síntesi i sintetitzadors, mòduls d’efectes, objectes diversos i, fins i tot, el propi cos. Tots ells s’afegiran al mapa sonor de l’arxiu Freesound i transformaran l’espai marcià que s’haurà creat. El procés sencer es basarà en el debat, el treball en equip i la distribució de rols en les tasques de guionatge, producció de sons i enregistrament.

Aquesta activitat forma part del projecte Sons de Barcelona, una iniciativa que té per objectiu fomentar l’interès pel so a al ciutat de Barcelona, promoguda per Phonos i l’MTG. Els tallers de Sons de Mart tindran lloc en diferents dates, des del 25 d’abril fins al 5 de juny, en el marc de l’exposició Mart. El mirall vermell al CCCB.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació