Vés enrere EUTOPIA organitza una fira científica per donar a conèixer projectes de recerca que es desenvolupen a l’aliança

L’objectiu de la iniciativa és posar en valor un dels principis bàsics d’EUTOPIA: desenvolupar recerca a escala europea. ​Es podrà visitar en format virtual entre el 15 de febrer i el 15 de maig de 2021.
12.02.2021

EUTOPIA organitza una fira científica en línia de projectes de recerca que es podrà visitar entre el 15 de febrer i el 15 de maig de 2021 a través de la web de l’aliança. L’objectiu de la iniciativa és posar en valor un dels principis bàsics d’EUTOPIA: desenvolupar recerca a escala europea. Aquest principi es potencia també amb accions centrades en beques de mobilitat per a la recerca durant el grau (EURSS, EURMP), i iniciatives conjuntes de recerca doctoral i postdoctoral (PhD Co-tutelle iles beques postdoctorals en ciència i innovació).

La fira científica té la intenció de mostrar la qualitat i la diversitat de la investigació en curs a les sis universitats. D’aquesta manera es presenten una seixantena de projectes, dividits en cinc grans àrees de coneixement:

• El món de la matèria: física
  • El món de la vida: química, genètica i medicina
  • Medi ambient i canvi climàtic
  • El món digital i les aplicacions d’Intel·ligència Artificial
  • Opinions i societat

Per part de la UPF, es presenten deu recerques vinculades als diferents àmbits de coneixement de la Universitat:

• Projecte AMORE, liderat per Gemma Boleda, del Departament de Traducció I Ciències del Llenguatge: com fem servir el llenguatge per referir-nos a entitats del món a través de modelització computacional i dades dels humans.
  • Projecte Genetics of the PanAf, liderat per Tomàs Marquès-Bonet, del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut: creació del primer catàleg geolocalitzat no invasiu de diversitat genòmica dels ximpanzés.
  • Projecte eAXON, liderat per Toni Ivorra, del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions: desenvolupament in vivo de sistemes d’estimulació elèctrica que consisteixen en implants microelectrònics sense fils.
  • Projecte The implications of Selective Information Sampling for Individual and Collective Judgements, liderat per Gaël Le Mens, del Departament d’Economia i Empresa
  • Projecte Family Justice, liderat per Serena Olsaretti, del Departament de Dret: analitza com pot ser d'injusta pels pares una societat que socialitza alguns dels beneficis que els pares produeixen per tenir i criar fills (la renovació demogràfica i la formació de capital humà), però no els seus costos.
  • Projecte POSTCELL, liderat per Àngel Lozano, del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions: control de potència amb aprenentatge sense supervisió per a sistemes sense fils.
  • Projecte RAINDROPS, lideradt per Carla Lancelotti, del Departament d’Humanitats: resiliència i adaptació a terrenys secs, identificació de pràctiques passades de gestió de l'aigua per a cultius resistents a la sequera.
  • Projecte Improvements in the Survey Quality Predictor software, lderat per Wiebke Weber i Melanie Revilla, del Departament de Ciències Polítiques I Socials
  • Projecte STEM-AGING, liderat per Pura Muñoz-Cánoves, del Departament de Ciències Experimentals I de la Salut: regeneració i envelliment de teixits, el decisiu estat de les cèl·lules mare.
  • Projecte TRANSGANG, liderat per Carles Feixa, del Departament de Comunicació: les bandes transnacionals com a agents de mediació: experiències de resolució de conflictes en Organitzacions Juvenils de Carrer al sud d’Europa, el nord d’Àfrica i a les Amèriques.

L’exposició en línia s’inaugurarà el proper dilluns 15 de febrer a les 11:30 CET, I comptarà amb la presència d’Enric Vallduví, vicerector per a projectes de recerca de la Universitat I de tots els vicerectors de recerca de les universitats d’EUTOPIA. L’acte es farà a través de la plataforma Zoom I serà retransmès en directe pel canal de YouTube de l’aliança EUTOPIA.

En el marc de la fira científica, també hi ha previst el 25 de febrer una taula rodona en directe que abordi experiències I bones pràctiques al voltant de la comunicació científica.

Per a més informació

Notícia publicada per: